Selcuk University Digital Archive Systems

1989-1994 yerel seçimlerinde Doğru Yol Partisi gazete reklamlarına negatif siyasal reklam açısından bir bakış

Show simple item record

dc.contributor.author Kara, Nurten
dc.date.accessioned 2018-10-11T12:24:17Z
dc.date.available 2018-10-11T12:24:17Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Kara, N. (2000). 1989-1994 yerel seçimlerinde Doğru Yol Partisi gazete reklamlarına negatif siyasal reklam açısından bir bakış. Selçuk İletişim, 1, (2), 127-134. tr_TR
dc.identifier.issn 1302-2865
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/12954
dc.description Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000397 tr_TR
dc.description.abstract Türkiye'de ilk kez 1977 yılında kullanılmaya başlayan siyasal reklamların her seçim döneminde giderek artan bir oranda kullanıldığı açıktır. Siyasal reklamları pozitif, normatif ve negatif olmak üzere üç ana grupta toplamak mümkündür. Bu çalışmada negatif siyasal reklamın ne olduğu, olumlu ve olumsuz etkileri tartışılmıştır. Negatif siyasal reklamlar pek çok parti tarafından kullanılmıştır ama bunu sistematik bir şeklinde en çok Doğru Yol Partisi kullanmıştır. Bu nedenle, bu çalışmada 1989 - 1994 Yerel Seçimlerinde Doğru Yol Partisi'nin kullandığı negatif siyasal reklamlar irdelenmiştir. Kullanılan negatif reklamların bu tür reklam kullanan partinin kendisine de olumsuz ve tehlikeli yansımalarının olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract Political advertisement, first used in 1977 elections in Turkey, has then started ta be used increasingly in everv election period. Political advertisements divide into three main groups as positive advertisement, negative advertisiment and normative advertisement. In this article; negative advertisement, its benefits and danders is discussed. Negative political advertisements have been used by various political parties but True Path Party has used it in a systematic way. Therefore, the negative political advertisements used by True Path Party during 1989 and 1994 Local Elections is examined. It is observed that, the negative political advertisements could be dangerous for and have a negative effect on the political party which use it. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi tr_TR
dc.subject Siyasal reklam tr_TR
dc.subject Political advertisement tr_TR
dc.subject Negatif siyasal reklam tr_TR
dc.subject Negative political advertisement tr_TR
dc.subject Yerel seçim tr_TR
dc.subject Local elections tr_TR
dc.subject Doğru Yol Partisi tr_TR
dc.title 1989-1994 yerel seçimlerinde Doğru Yol Partisi gazete reklamlarına negatif siyasal reklam açısından bir bakış tr_TR
dc.title.alternative A negative political advertising view to DYP'S newspaper ads during 1989 local elections tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk İletişim
dc.identifier.volume 1
dc.identifier.startpage 127
dc.identifier.endpage 134


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account