Selcuk University Digital Archive Systems

İlköğretim denetçilerinin öğrenen organizasyon açısından değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gürsel, Musa
dc.contributor.author Ünal, Ali
dc.date.accessioned 2017-02-17T05:52:27Z
dc.date.available 2017-02-17T05:52:27Z
dc.date.issued 2006-11-21
dc.identifier.citation Ünal, A. (2006). İlköğretim denetçilerinin öğrenen organizasyon açısından değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış doktora tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4049
dc.description.abstract Bu arastırmanın amacı, ilkögretim denetçilerinin denetim uygulamaları sırasındaki liderlik davranıslarının, bireysel özelliklerinin ve içinde bulundukları kurum kültürünün ögrenen organizasyonların özellikleri ile uyumlu olup olmadıgını belirleyerek degerlendirmeler yapmaktır. Arastırma bulgularına göre, ilkögretim denetçileri, örgüt kültürünün ögrenmelerine ?orta düzeyde? fırsat sagladıgını düsünmektedirler. Ayrıca, ilkögretim denetçileri denetim uygulamaları sırasında liderlik davranıslarını ?üst düzeyde? yerine getirdikleri görüsündeyken, ilkögretim okulu yönetici ve ögretmenleri, ilkögretim denetçilerinin denetim uygulamaları sırasında liderlik davranıslarını ?orta düzeyde? yerine getirdiklerini düsünmektedirler. Bu sonuçlara göre, ilkögretim denetçilerinin içinde bulundukları örgüt kültürü, ögrenen organizasyonların kültürü ile tam olarak uyumlu degildir. tr_TR
dc.description.abstract The objective of this study is to evaluate whether leadership behaviors of primary school inspectors during their inspection, their individual characters and institutional culture where they work are consistent with the characteristics of learning organizations. To the study results, inspectors think institutional culture contributes to their development at ?intermediate level?. However, while inspectors think they carry out leadership behaviors at ?advanced level? during the inspection, school directors and teachers think the inspectors carry out leadership behavior at ?intermediate level? while inspecting their schools. According to these results, institutional culture where primary school inspectors take part is not exactly consistent with the culture of learning organization. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Primary education tr_TR
dc.subject Denetçiler tr_TR
dc.subject Supervisors tr_TR
dc.subject Öğrenen organizasyon tr_TR
dc.subject Learning organization tr_TR
dc.title İlköğretim denetçilerinin öğrenen organizasyon açısından değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of primary school inspectors concerning of learning organization tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR34484


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account