Yazar "Odaman, Dilara" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Video paylaşım sitesi Youtube'a yüklenmiş olan ortodontik tedavi gören hastaların deneyimleri ile ilgili içeriklerin değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi, 2024) Odaman, Dilara; Baka, Zeliha MügeBu çalışmanın amacı, internette halka açık bir bilgi kaynağı olan Youtube'da, geleneksel braketler, şeffaf plaklar ve lingual braketlerle ortodontik tedavi gören bireylerin deneyimleriyle ilgili paylaşılan içeriklerin incelenmesidir. Paylaşılan videolardan alınan ifadeler doğrultusunda videoların bilgilendiricilik düzeylerinde, bireylerin tedavi konforu ile ilgili ifadelerinde ve videolara yapılan yorumların duygu analizi aracılığıyla izleyici tepkilerinde 3 tedavi yöntemi için gruplar arasında fark olup olmadığını araştırmaktır. Tedavi yöntemlerine karşılık gelen "my braces experience", "my Invisalign experience" ve "my lingual braces experience" anahtar kelimeleri YouTube'da aratılmıştır. Her bir grup için kriterleri karşılayan en çok izlenen 30 video seçilerek toplam 90 video elde edilmiştir. Her videonun bilgilendiricilik düzeyi puanı belirlenmiş, tek bir araştırıcı tarafından bireylerin tedavi konforuyla ilgili ifadeleri kaydedilmiş ve video yorumları duygu analizi yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistiksel analiz için Ki-kare testi, Kruskal Wallis H testi, Mann Whitney U testi ve Pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Çalışmaya dahil edilen 90 video internet kullanıcıları tarafından 13,1 milyon kez izlenmiştir. Videoların bilgilendiricilik düzeylerinde gruplar arasında fark bulunmamaktadır (p>0,05). Tedavi yöntemlerine göre, bireylerde ağrının ve ağız içi rahatsızlıkların lokalizasyonunda, şiddetinde, bireylerin günlük aktivitelerini sürdürmesi ve ağız içindeki apareylerin görünümüne ilişkin memnuniyetleri ile ilgili ifadelerinde farklılıklar vardır (p<0,05). Video yorumları aracılığıyla değerlendirilen, izleyicilerin duygusal tepkilerinde 3 grup arasında farklılıklar vardır (p<0,05). YouTube'da hasta deneyimi içeren videoların izlenme sayıları ve izleyicilerle etkileşimi yüksektir. Bilgilendiricilik düzeyinin yüksek ya da düşük olması videolarla etkileşim düzeyini etkilememektedir. Sosyal medyadaki paylaşımlarla, ortodontik tedavi gören bireylerin deneyimleri ve tedavinin psikososyal yönleri ile ilgili bilgiler yayılmaktadır.