Yazar "Sevgi, Habip Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çevrim içi ders sürecinin öğretici (matematik öğretmeni) bakış açısıyla değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi, 30.06.2024) Sevgi, Habip MehmetÜlkemizde 2020 yılında yaşanan pandemiyle birlikte eğitim öğretimi aksatacak yangın (28 Temmuz 2021, Antalya), sel (11 Ağustos 2021, Batı Karadeniz) ve deprem(6 Şubat 2023, Kahramanmaraş) gibi doğal afetler gerçekleşmiştir. Bu gibi durumlarda okullar kapanabilmekte eğitim öğretim çevrim içi derslerle yürütülebilmektedir. Ülkemizde yaşanabilecek olağanüstü bir durumda eğitim öğretimin minimum düzeyde kayıpla telafi edilebilmesi için tekrar başvurulabilecek çevrim içi dersler hakkında öğretmenlerin değerlendirmeleri önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı pandemi dönemindeki çevrim içi ders sürecinin öğretici (matematik öğretmeni) bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yapılmıştır. Araştırmanın verileri pandeminin hafiflediği ve yüz yüze eğitime tekrar dönülen 2021-2022 eğitim öğretim yılının başında toplanmıştır. Millî Eğitim Bakanlığında görevli ve pandemi sürecinde çevrim içi dersler yapan toplam 4 matematik öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışma grubu ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizi sonucunda öğretmenlerin çevrim içi derslerde ilk başlarda zorlandıkları, teknolojik araçlara uyum sağlamada çaba harcadıkları görülmektedir. Öğretmenlerin tablet, grafik tablet veya akıllı tahta kullanarak daha kolay şekil çizimi ve soru çözümü yaptıkları, çeşitli Web 2.0 araçları ile ders süreçlerini zenginleştirdikleri, Z kitaplar yardımı ile ders işledikleri, materyal paylaşımının daha kolay olduğu, derse katılımın sınıf düzeylerine göre farklılık gösterdiği, çevrim içi derslerde ilk başlarda yaşanan disiplin sorunlarının daha sonrasında azaldığı, çevrim içi derslerde sınıf mahremiyetine çok dikkat edilmediği ve bu yüzden kameraların öğretmenler tarafından pek açılmadığı, çevrim içi derslerde daha çok öğretmen merkezli bir öğretimin gerçekleştiği, ödevlendirmenin çevrim içi derslerde daha kolay yapılabildiği, sayısal bir ders olan matematik dersinin çevrim içi derste öğretimin öğretici açısından zahmetli ve zaman alıcı olduğunu, öğretmenin çevrim içi ders materyali hazırlama konusunda fazla zaman harcadığını, uzaktan eğitimin ölçme değerlendirme boyutunun eksik kaldığı, öğretim programının verilen sürede yetiştiği, çevrim içi derslerin pedagojik olarak öğretmenlere olumlu katkı sağladığı bulguları elde edilmiştir. Öğretmenlerin çevrim içi ders sürecinde teknolojik pedagojik alan bilgilerini geliştirdikleri söylenebilir.Öğe K-Fibonacci sayılarıyla tanımlı circulant ve negacyclic matrisler(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010) Sevgi, Habip Mehmet; Koçer, Emine GökçenBu çalışmada, ilk olarak k- Fibonacci sayıları ile circulant ve negacyclic matrisler tanımlanmıştır. Daha sonra, tanımlanan bu matrislerin özdeğerleri, determinantları ve normları (spectral, Euclidean, satır, sütun) araştırılmıştır.Öğe SINIF ÖĞRETMENLERİNİN, KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE MESLEKİ TÜKENMİŞLİKLERİNİN İNCELENMESİ(2015) Yatgın, Soner; Sevgi, Habip Mehmet; Uysal, SoykanMilli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'nde kaynaştırma; özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini, destek eğitim hizmetleri de sağlanarak yetersizliği olmayan akranları ile birlikte resmî ve özel; okul öncesi, ilkokul, ortaokul, orta öğretim, yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan özel eğitim uygulamalarıdır, ifadesiyle tanımlanmıştır. Kaynaştırma yoluyla eğitim, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için mevcut seçenekler içinde en iyi alternatif olarak görülmektedir. Alan uzmanları ise artık kaynaştırma konusunda eğitim sistemimizin basamak atlayarak salt kaynaştırma yerine tersine kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamasına geçilmesini istemektedirler. Kaynaştırma yoluyla eğitimin etkililiği konusunda değerlendirilmesi gereken noktalardan biri de bu konuda uygulamacı olan öğretmenlerin kaynaştırma konusundaki yaklaşımları, uygulama çalışmaları, verimlilikleri, kısacası bu konudaki yeterlilikleridir. Çalışmada 53 sınıf öğretmenine yarı yapılandırılmış bilgi formu ve Maslach tükenmişlik envanteri uygulandı. Öğretmenlerin kaynaştırma konusundaki yaklaşımları, kendilerini nasıl değerlendirdikleri, kaynaştırma uygulamasını ne kadar verimli buldukları, sınıflarında kaynaştırma öğrencisi isteyip istemedikleri ve diğer değişkenlere bağlı olarak mesleki tükenmişlik durumları belirlenmiştirÖğe Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Eğilimlerinin Belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2016) Sevgi, Habip MehmetBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırma eğilimlerini belirlemektir. Bu amaç ile 2015-2016 eğitim öğretim yılında Konya ilindeki bir meslek yüksekokulunda öğrenim gören 81 ikinci sınıf İşletme Yönetimi önlisans öğrencisine Araştırma Yöntem ve Teknikleri dersinin sonunda final ödevi olarak makale hazırlamaları istenmiştir. Hazırlanan makaleler betimsel yaklaşım çerçevesinde doküman incelemesi yapılarak ve her bir makale “Makale Sınıflama Formu” kullanılarak betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Sınıflama sonucunda makaleler; yöntemi, veri toplama araçları, örneklem özellikleri, veri analiz teknikleri, konu alanları ve konuları açısından değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre makalelerin büyük çoğunluğunun nicel çalışmalar olduğu, araştırmalarda genelde betimsel tarama modelinin kullanıldığı, anket tekniği ile veri toplandığı, çoğunlukla önlisans öğrencileriyle çalışıldığı, genelde sosyal bilimler ağırlıklı konuların ele alındığı ve bulguların % ve frekanslar şeklinde betimlendiği belirlenmiştir. Araştırmalarda genellikle insanların günlük hayattaki sorunlarına ilişkin görüşlere yer verildiği görülmektedir. Ayrıca incelenen makalelerin çoğunluğunun sosyal medya, spor, alış-veriş, yabancı dil, evlilik, müzik, barınma, boş zaman etkinlikleri gibi sosyal bilimler ağırlıklı konuları ele alındığı sonucuna ulaşılmıştır.