Boyalı, EkremÜstün, Aslı2023-08-012023-08-0120232023Üstün, A., (2023). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman ve Sanata İlgi Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/49055Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin boş zaman tutumlarının ve sanata ilgi düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre değerlendirmek ve aralarındaki ilişki düzeyini ortaya koymaktır. Araştırma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Selçuk Üniversitesi’nde farklı fakültelerde eğitim gören 297 (Nkadın=151,Nerkek=146) üniversite öğrencisi gönüllülük esasıyla katılmışlardır. Tarama (survey) ve ilişkisel tarama modeli esas alınarak yürütülen bu çalışmada Akgül ve Gürbüz (2011) tarafından uyarlanan “Boş Zaman Tutum Ölçeği” ve Taşkesen ve Alpan (2018) tarafından geliştirilen “Sanata İlgi Düzeyi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 24.0 istatistik paket program kullanılmıştır. Veriler yüzde, ortalama ve standart sapmalar verilerek özetlenmiştir. Veriler normal dağılım gösterdiğinden dolayı ikili küme karşılaştırmaları için bağımsız grup t testi, ikiden fazla küme karşılaştırmaları için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Sonuç olarak cinsiyet, yaş, gelir, haftalık boş zaman ve eğitim görülen üniversite değişkenlerine göre boş zaman tutum ölçeği ve sanata ilgi ölçeği alt boyutlarında istatistiki olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. İlişkisel analizde pearson korelasyon analizi yapılmış, Boş zaman tutumu alt boyutları ile sanata ilgi ölçeği alt boyutları arasında düşük düzeyde pozitif yönlü ilişkiler tespit edilmiştir. Kampüs rekreasyonu ve rekreasyon farkındalık çalışmalarının rektörlük ve ilgili birimleri eliyle yaygınlaştırılmalıdır. Bu yolla üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinliklere, özelinde sanatsal aktivitelere yönelim ve yaklaşımlarının etkileneceği düşünülmektedir.The aim of this study is to evaluate university students' leisure attitudes and their level of interest in art according to various variables and to reveal the level of relationship between them. 297 (Nwomen=151,Nmen=146) university students studying at different faculties at Selcuk University in the 2021-2022 academic year participated in the research group on a voluntary basis. In this study, which was conducted on the basis of survey and relational survey model, the “Leisure Time Attitude Scale” adapted by Akgül et al. (2011) and the “Attitude Level to Art Scale” developed by Alpan and Taşkesen (2018) were used. SPSS 24.0 statistical package program was used to evaluate the data and find the calculated values. Data are summarized with percentages, mean and standard deviations. Since the data showed normal distribution, independent group t-test was used for pairwise cluster comparisons, and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) was used for comparisons of more than two clusters. As a result, statistically significant differences were found in the sub-dimensions of the leisure attitude scale and the interest in art scale according to the variables of gender, age, income, weekly free time and university education. Pearson correlation analysis was performed in the relational analysis, and low-level positive relations were found between the sub-dimensions of leisure time attitude and the sub-dimensions of interest in art. Campus recreation and recreation awareness studies should be expanded by the rectorate and related units. In this way, it is thought that the orientation and approach of university students to recreational activities, especially artistic activities, will be affected.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBoş ZamanİlgiRekreasyonSanatLeisureInterestRecreationArtÜniversite Öğrencilerinin Boş Zaman ve Sanata İlgi Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesiExamining the Relationship between University Students' Attitudes to Leisure and Interest in ArtMaster Thesis