Köroğlu, Nurgül SucuTopal, Şerife2024-12-092024-12-092023Topal, Ş. (2023). Mevlâna'nın eserleri ekseninde değerler eğitimi ile ilgili çalışmaların incelenmesi, tahlîlî fihristi ve örnek metinler. Mevlâna'nın eserleri ekseninde değerler eğitimi ile ilgili çalışmaların incelenmesi, tahlîlî fihristi ve örnek metinlerhttps://hdl.handle.net/20.500.12395/53386Bu çalışmada Hz. Mevlâna'nın eserleri ekseninde Değerler Eğitimi ile ilgili yapılan çalışmalar incelenmiştir. Giriş bölümü hariç on altı bölümden oluşan tezin giriş kısmında, "değerler eğitimi"nin tanımı üzerinde durulduktan sonra bu alanla ilgili çalışma yapan önemli şahıslardan konuyla ilgili örnek cümleler verilmiştir. Çalışmamızda incelediğimiz kaynaklar ise birincil kaynak: doğrudan Hz. Mevlâna ve Hz. Mevlâna'da "değer eğitimi" ile ilgili yapılan çalışmalar ve ikincil kaynak: sadece "değerler eğitimi/ Ahlâk ile ilgili çalışmalar olmak üzere ikiye ayırılmıştır. Daha sonra, klasik ahlak kitaplarında takip edilen sıra gözetilerek her biri bir "değer"e/ahlak bahsine tahsis edilen on altı bölüm sıralanmıştır. İlgili bölümlerde; öncelikle söz konusu "değer"in kapsamlı bir tanımı yapılmış, daha sonra Mevlâna'nın eserlerinde bu "değer"in mahiyetini doğrudan ya da dolaylı olarak ele alan ilmî ve akademik çalışmalar kitap/kitap bölümü, makale, sempozyum/kongre bildirileri, lisansüstü tezler (doktora-yüksek lisans), açılış konuşmaları sırası takip edilerek beş ayrı kategoride, kendi içlerinde de basın-yayın-çalışma tarihleri esas alınarak bir sıralamaya tabi tutulmuştur. Tezimiz sonuç ve bibliyografya bölümleri ile tamamlanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Mevlâna, ahlak, değerler eğitimi, inceleme, tahlili fihrist, örnek metinler.This study examines the works of Hz. Mevlâna regarding Values Education. Apart from the introduction section, the thesis consists of sixteen chapters. In the introduction, the definition of "values education" is emphasized, followed by providing example sentences related to the subject from important individuals who have conducted research in this field. The sources analyzed in our study are divided into primary sources: directly related to Hz. Mevlâna and the studies conducted on "values education" in his works, and secondary sources: specifically focused on "values education/ethics" Subsequently, following the order observed in classical moral books, sixteen chapters are dedicated to each discussing a particular "value" or moral theme. In these relevant chapters, a comprehensive definition of the respective "value" is first presented, followed by an exploration of scientific and academic works that directly or indirectly address the nature of this "value"in Mevlâna's works. These works are categorized into five different categories, including books/book chapters, articles, symposium/conference papers, graduate theses (Ph.D. and Master's), and opening speeches, and are further arranged within their respective categories based on their publication dates. The thesis concludes with the conclusion and bibliography sections.. Keywords: Mevlâna, ethics, values education, examination, analysis index, sample texts.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMevlânaAhlakDeğerler EğitimiTahlili FihristEthicsValues EducationAnalysis IndexSample TextsMevlâna'nın eserleri ekseninde değerler eğitimi ile ilgili çalışmaların incelenmesi, tahlîlî fihristi ve örnek metinlerAnalysis of studies on vales education on the axis of Mevlâna's works, analysis index and sample textsMaster Thesis810133