Canöz, KadirGüngör, Ahmet Reşat2020-06-272020-06-2720182018-09-12Güngör, A. R. (2018). Reklam Mesajlarında Kullanılan Dilin Cinsiyet Açısından Analizi: Kadın ve Erkek Dergileri Üzerine Bir İnceleme, (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/39840Bireyin çevre ile olan etkileşim süreci olarak tanımlanabilecek insan davranışı, temelde tüketici davranışının ana yapısını oluşturur. Her düşünce duygu ve eylem insan davranışının bir parçasıdır. Tüketicinin çeşitli nedenlerle seçme olanaklarının artması tüketici davranışlarına olan ilgiyi ister istemez geniş boyutlara ulaştırmıştır. Bu durumda tüketiciyi direkt olarak alıma iten böylesi güçlü güdülerin neler olduğu sorusu gündeme gelmektedir. Yapısı itibariyle reklamlardan kafası karışmış olan insan, çeşitli güdülerin etkisiyle satın alma kararını verebilmektedir. Günümüzde kullanılan reklam kanallarından biri de süreli dergilerdir. Süreli dergiler türlerine göre birçok dala ayrılmış olup, televizyon kanallarına kıyasla hedef kitlelerine daha çok odaklanarak daha detaylı ve daha doyurucu içerik üretmektedirler. Yukarıda ifade edilen bu temellere ilişkin olarak bu çalışmanın amacı, hem erkek hem kadın tüketiciye hitap eden dergi reklamlarının ilgili hedef kitle üzerindeki etkilerini saptamak amacıyla içerik analizi yapmaktır. Bu bağlamda erkek ve kadın tüketici grubuna hitap etmekte olan 4 derginin 2016 yılında piyasaya sürmüş oldukları sayılar seçilerek araştırmacı tarafından hazırlanan içerik analizi formu ile değerlendirilip gerekli istatistiksel süreçler ortaya konmuştur. Yapılan analizler neticesinde elde edilen bulgular ışığında, ele alınan dergilerde yayınlanmış olan reklamların büyük çoğunluğunda hedef kitle seçimine uygun olarak cinsiyet değişkenine yer verildiği tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Dergi, Cinsiyet, Reklam, Reklam Mesajları, Cinsiyet ve ReklamHuman behaviours, which can be defined as the process of interaction with the environment, is basically the main structure of consumer behaviors. Every thought, feeling, and action is part of human behavior. The increasing choice of consumers for various reasons has led to interesting or unwelcome large dimensions to consumer behavior. In this case, the question of what such strong motives pushing the consumer directly is coming into question. The person who is confused by the advertisement due to his / her structure can make the purchase decision with the influence of various guilds. One of the advertising channels used today is regular magazines. According to the types of periodicals, many dala are divided and produce more detailed and more satisfying contents by focusing more on target groups than on television channels. Regarding these foundations, the aim of this study is to conduct content analysis to determine the impact of the magazine advertisements on both the male and female consumer target audience. In this context, the four magazines addressing the male and female consumer groups were selected by the numbers they had on the market in 2016 and the necessary statistical processes were evaluated by using the content analysis form prepared by the researcher. It has been determined that the majority of the advertisements published in the magazines covered in the findings of the analyzes made have gender variables in accordance with the target audience selection. Key Words: Magazine, Gender, Advertisement, Advertisement Messages, Gender and Adtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessDergiMagazineCinsiyetGenderReklam mesajlarında kullanılan dilin cinsiyet açısından analizi: Kadın ve erkek dergileri üzerine bir incelemeThe analysis of language used in advertising messages in terms of gender: A research on women's and men's magazinesMaster Thesis