Yıldız, SevilBolanyığ, Müzeyyen Tuba2021-11-042021-11-0420192019Bolanyığ, M. T. (2019). İnternet Reklamcılığında Çerez Kullanımları Üzerine Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/42228Çevrimiçi davranışsal reklamcılıkta, kişiselleştirilmiş reklam uygulamaları için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, internet sitelerine eklenen metin dosyalarıdır. İnternet kullanıcısı, çerez dosyası olan bir internet sitesini ziyaret ettiğinde, çerezler internet kullanıcısının internete eriştiği cihaza eklenir. Bu şekilde kullanıcının davranışları ve verileri hakkında bilgi toplanır ve bu veriler, kullanıcının ilgi alanına göre reklamların sunulmasında kullanılır. Çevrimiçi davranışsal reklamcılık uygulamalarında çerezlerin ve kişisel verilerin kullanılması, tartışmalara neden olan bir konudur. Kişisel verilerin korunması için Avrupa Birliği'nde yeni düzenlemeler getirilmiştir. İnternet sitelerinde kullanıcılara sunulan çerez politikası bildirimleri konusunda; bildirim maddelerinin uzun olması ve teknik terimler içermesi, bildirimlerin tam olarak okunmadan ve anlaşılmadan onaylanabilmesi, çerez politikasının onaylanmaması halinde, sitenin gereken etkide kullanılamaması sebepleriyle, bilinçli ve açık rıza ile onaylama konusunda soru işaretleri bulunmaktadır. İnternet kullanıcıları, internet sitesinin tüm özelliklerini etkin şekilde kullanabilmek için, çerez politikalarını onaylamak durumunda kalmaktadır. Çerezlerin, kullanıcının açık rızası ile kullanılabilmesi için, çerez politika bildirimlerinin kullanıcı tarafından okunup anlaşılması ve çerezlere onay verilmemesi halinde de internet sitesinin gereken etkinlikte kullanılabilmesi gerekmektedir. Bu da kişisel verilerin korunması ve çerezler konusunda çözüm getirilmesi gereken bir sorundur.In online behavioral advertising, cookies are used for personalized advertising practices. Cookies are text files which are added to websites. When an internet user visits a web site, cookies are added internet user's device and the information about user's behaviors and data is collected. The use of cookies and personal data is a matter of discussion. Regulatory innovations have been introduced in the European Union to protect personal data. The privacy of the personal data and cookie policy notifications, contain question marks, about approving the notification with explicit consent, because of the cookie policies are long and include technical terms. In case of not to approve cookie policy, website can not effectively used, and cookie policy notifications are long for users to read. Internet users are in the situation of have to approve the cookie policy in order to use all the features of the websites effectively. For using the cookies with user's explicit consent, cookie policies have to be read by users and websites have to be used effectively when user do not approve the cookie policy. And this is a problem that needs to be solved to protect personal data and cookie usage.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇevrimiçi Davranışsal ReklamcılıkÇerez PolitikasıOnline Behavioral AdvertisingCookie Policyİnternet reklamcılığında çerez kullanımları üzerine bir uygulamaAn application on the use of cookies in internet advertisingMaster Thesis