Şahin, MetinÜnver, Deniz2017-10-112017-10-112016Ünver, D. (2016). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin genel öz yeterlik inançları ile müzik dans ve oyun derslerine ilişkin motivasyonlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/6200Bu çalışma, Çanakkale, Balıkesir ve Muğla illerinde bulunan üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin genel öz yeterlik inançları ile müzik, dans ve oyun derslerine ilişkin motivasyonlarındaki değişim ve uygulanabilirlik düzeyinin incelenmesi amaçlanmıştır. Öz yeterlik konusunda ölçek, Schwarzer ve Jerusalem'in (1995) geliştirdiği Schwarzer ve Jerusalem ile Yeşilay'ın (1997) Türkçeye uyarladığı "Genel Öz Yeterlik Ölçeği" (General Self Efficacy Scale) geçerlik-güvenirliği teyit edilerek kullanılmıştır. "Oyun dans ve müzik dersine ilişkin motivasyon ölçeği" Özevin (2006) tarafından geliştirilmiştir. Katılımcıların %43,2'si Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği bölümü (n=217), %33,3'ü Antrenörlük eğitimi (n=167), %20,1'i Spor yöneticiliği (n=101), %3,4'ü Rekreasyon (n=17) bölümünde öğrenim gören öğrencilerdir. Öz yeterlik boyutunda cinsiyetler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Erkekler kadın öğrencilere göre daha yüksek seviyede öz yeterlik puanına sahiptir. Motivasyon boyutunda anlamlı farklılık bulunamamıştır (p>0,05). Çalışmaya katılan öğrencilerin özyeterlik düzeyleri ile Oyun, dans müzik motivasyon düzeyleri arasında anlamlı, pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur (r:0,29, p<0,01). Sonuç olarak, öğrencilerin özyeterlik düzeyleri arttıkça, motivasyon düzeylerinin arttığı söylenebilirThe aim of this study was to examine the changes and applicability of general self-efficacy beliefs and motivation to music, dance and play lessons of students at the School of Physical Education and Sport at the universities in Çanakkale, Balıkesir and Muğla. As self efficiacy scale, "General self-efficacy scale" which was developed by Schwarzer and Jerusalem (1995) and adapted to Turkish by Yeşilay, Schwarzer and Jerusalem (1997) was used. Play, dance and music lesson motivation scale was developed by Özevin (2006). 43,2% of participants were students studying at Physical Education and Sports Teaching, 33,3% at Coaching Education, 20,1% at Sport Management and 3,4% at Recreation. Significant difference was found between genders in terms of general self-efficacy beliefs (p<0,05). Male students reported higher scores of self efficacy beliefs than females. No significant differences were found between genders in terms ofmotivation. Positive and significant correlation was foud between general self-efficacy beliefs and motivation of participants (r:0,29, p<0,01). Consequently, it can be said that while general self-efficacy beliefs of students increas, their motivation also increases.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden eğitimi ve spor yüksekokullarıPhysical education and sport facultyDansDanceMotivasyonMotivationMüzikMusicOyunlarGamesSporSportsÖz yeterlilikSelf-efficacyÖz yeterlilik algısıSelf-efficacy beliefÖğrencilerStudentsÜniversite öğrencileriUniversity studentsBeden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin genel öz yeterlik inançları ile müzik dans ve oyun derslerine ilişkin motivasyonlarının incelenmesiInvetigation of schooll of physical education and sport students general self- efficacy beliefs and their motivations fort he courses music,dance and gamesMaster Thesis