Damlapınar, Zülfikar2018-09-192018-09-192008Damlapınar, Z. (2008). Kamusal söylem, medyatik gerçeklik ve kültürlendirme: Kurtlar Vadisi’nin ‘iletişimci’ izleyicileri üzerine bir araştırma. Selçuk İletişim, 5, (3), 30-44.1302-2865https://hdl.handle.net/20.500.12395/12553Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000158Bireylerin medya aracılığı ile kamusal ve kurgusal gerçeklik arasında nasıl bir ilişki kurduğu sorusu üzerine odaklanan bu çalışma, medya tarafından kurgulanan gerçekliklerin kültürlendirme (cultivation) perspektifinden hareketle bireyler tarafından zaman içinde kamusal gerçeklik olarak algıladığı varsayımına dayanmaktadır. Son dönemde artan popüler televizyon dizileri ve etkileri konusunda çalışmalar, tartışmalar devam etmekle birlikte farklı bakış açılarına ihtiyaç duyulduğu gözlenmektedir. Özellikle televizyon içeriği üzerine yapılan tartışma ve yorumlar bir yana, bu içeriklerin alıcılar üzerinde nasıl bir etkiye yol açtığı ya da nasıl algılandığı daha büyük önem taşımaktadır. Çalışma, İletişim Fakültelerinde eğitimini sürdüren 802 öğrenci üzerinde yürütülen bir alıcı araştırmasının verilerine dayanmaktadır. Kurtlar Vadisi örneğinde, araştırmanın ortaya koyduğu verilere göre, televizyon dizileriyle üretilen kurgusal gerçekliğin kamusal gerçeklik olarak algılanma eğilimi açıkça gözlenmektedir. Buna göre; dizinin izleyiciler tarafından algılanma faktörleri diziyle ‘özdeşleşme’, diziyi ‘kamusal gerçeklik olarak algılama’, diziye ‘olumsuz bakış’ ve ‘kurgusal bir içerik olarak beğeni’ şeklinde sıralanmaktadır.This study based on what kind of a relationship individuals establish between the public and the fictional reality via the media support the assumption that the realities fictionalized by the media are perceived as public reality in time by individuals according to the cultivation perspective. While the studies carried out and the discussions on the recent television serials and their impacts continue, it is a fact that other points of view are necessary. Apart from the discussions and the comments on the contents of television programs, the impacts these contents have on the viewers or the form of perception of these contents by the viewers are of particular importance. The study is based on the data of the research applied on 802 students attending Faculty of Communication. According to the data obtained in the example of Kurtlar Vadisi (Valley of Wolves), there is an obvious tendency in which people perceive the fictional reality in television serials as the public reality. Accordingly, viewers are categorized into groups according to these perceptional factors: “identification with the serial”, “perceiving the serial as a public reality”, “negative point of view” and “like as a fictional content.”trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamusal söylemMedyatik gerçeklikKültürlendirmeKurtlar VadisiPublic discourseMediated realityCultivationValley of WolvesKamusal söylem, medyatik gerçeklik ve kültürlendirme: Kurtlar Vadisi’nin ‘iletişimci’ izleyicileri üzerine bir araştırmaPublic discourse, mediated reality and cultivation: a survey on the viewers of Kurtlar Vadisi (Valley Of Wolves) who are communications studentsArticle53044