İlik, AslanÇınar, Derya2018-03-142018-03-142007Çınar, D. (2007). İlköğretim fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının üst düzey düşünme becerilerine ve akademik risk alma düzeyine etkisi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/9538Bu çalısma, lkögretim Fen egitiminde probleme dayalı ögrenme yaklasımının ögrencilerin üst düzey düsünme becerilerine ve akademik risk alma düzeyine etkisini incelemek amacıyla yapılmıstır. Arastırma, 2005-2006 ögretim yılının II. yarıyılında Konya ili, merkez Selçuklu ilçesi, Adnan Hadiye Sürmegöz lkögretim Okulu'nda, 6. sınıf ögrencileri üzerinde gerçeklestirilmistir. Uygulama öncesinde yapılan Fen basarı testi dikkate alınarak birbirine denk iki sınıf seçilmistir. Bir sınıfta probleme dayalı ögrenme yaklasımı, diger sınıfta ise geleneksel ögretim yöntemleri uygulanmıstır. Arastırma, gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu modele göre düzenlenmistir. Ölçme araçları olarak, Fen Bilgisi dersi ?Yasamımızı Yönlendiren Elektrik? ünitesi ?Durgun Elektrik? bölümünün hedef davranıslarına göre hazırlanmıs basarı testi, akademik risk alma ölçegi, yaratıcılık ölçegi kullanılmıstır. Bu ölçme araçları deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak verilmistir. Toplam 6 hafta süren uygulamadan sonra elde edilen veriler analiz edilmistir. Arastırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t testi kullanılmıstır. Arastırma sonunda su bulgular elde edilmistir: Deneysel uygulama sonucunda, probleme dayalı ögrenme yaklasımının uygulandıgı deney grubu, geleneksel ögrenme yönteminin uygulandıgı kontrol grubundan bilissel hedef düzeyleri bakımından anlamlı düzeyde basarılı bulunmustur. Ayrıca deney grubu, problem çözme ve bilimsel yöntem süreç beceri düzeyleri bakımından da kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde basarılı bulunmustur. Akademik risk alma ve yaratıcılık düzeylerine iliskin sonuçlar incelendiginde, deney grubundaki ögrencilerin daha yüksek ve anlamlı düzeyde puanlara sahip oldugu görülmüstür. Probleme dayalı ögrenme yaklasımının ögrencilerin basarılarını artırdıgı, akademik risk alma ve yaratıcılıklarını gelistirdigi sonucuna varılmıstır.This study was conducted to investigate the effects of problem-based learning approach in primary science education on students? high level thinking abilities and their academic risk-taking level. The study was conducted on 6th grade primary school students at Adnan Hadiye Surmegoz Primary School in the district of Selcuklu in the province of Konya in the second semester of 2005-2006 educational year. According to Science achievement test that was done before the application and then two equal classes were selected. While problem-based learning was implemented in one class, the traditional methods were implemented in the other. The study was designed according to the pretest-posttest with control group model, which is one of the true experimental models. An achievement test prepared in accordance with target behaviors of the chapter entitled ?Static Electricity? in the unit ?Electricity Guiding Our Life? in the Natural Sciences course, academic risk-taking test and creativity test were used as testing tools. These testing tools were administered to the experimental and control groups as pretest and posttest. The data obtained after an application that lasted 6 weeks were analyzed. For analyzing the data, t test has been used. At the end of the study these findings are obtained: In the result of experimental application, the experimental group who were administered problem based learning approach were found significantly more successful than the control group who were administered traditional learning method in cognitive target levels. Furthermore, the experimental group were determined more successful than the control group in problem solving and scientific method process skill levels. When concerning with the results of academic risk taking and creativity levels have been investigated, the students in the experimental group had higher and more significant scores. It was concluded that the problem based learning approach has increased students? achievements and has developed students? academic risk taking and creativity abilities.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFen bilgisi öğretimiProbleme dayalı öğrenmeÜst düzey düşünme becerisiRiskScience educationProblem-based learningHigh-level thinking abilityAcademic risk taking levelİlköğretim fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının üst düzey düşünme becerilerine ve akademik risk alma düzeyine etkisiThe effects of the problem based learning approach on the higher level thinking skills and levels of academic risk taking in primary science educationMaster Thesis