Nas, EmineAkgün, Fatoş Yılmaz2021-11-042021-11-0420202020Akgün, F. Y. (2020). Türk Camaltı Resimlerinde Görülen Tasvirler. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/42243Camaltı resim, cam levha üzerine yağlı boya, suluboya, akrilik, guaş boya ile elle ve kimi zaman kalıp kullanarak, resimlerin camın arka yüzüne tersten yapılmasıyla oluşan geleneksel bir halk sanatıdır. Kültürel öğeleri biriktirmiş mitoloji, inanç sistemi ve yaşanmış gerçekliklerden beslenen Türk camaltı resim sanatçıları cam malzemeye anlam bütünlüğü barındıran tasvirler aktararak özgün bir teknik ile özgün bir resim karakteri ortaya koymuşlardır. Camaltı resim ile ilgili çeşitli araştırmalar yapılmış lakin bu araştırmaların kapsamında camaltı resim sanatının geleneksel örnekleri üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede yapılan araştırmada, Camaltı resim sanatında günümüz ressamlarının örnek tasvir çalışmalarına yer verilerek üslup özelliklerinin belirlenmesi ve geleneksel bir halk sanatı olarak var olan Türk camaltı resminde günümüz resim sanatındaki profilinin betimlenmesi temel amaç olmuştur. Betimsel araştırmaların gerçekçi ve bütüncül şekilde ortaya konmasına yönelik genel tarama modelinden (survey) yararlanılmıştır. Bu kapsamda günümüzde camaltı resimlerindeki kazanımların hangi boyutta olduğu, sanatsal faaliyetler içerisindeki konumu ve belirlenen camaltı resimlerinde görülen tasvirlerin üslup özelliklerinin belirlenmesi araştırmanın alt problemleri arasındadır. Araştırmada evreni günümüz (21. YY) ressamlarının camaltı resimleri oluşturmakta olup örneklemi; İstanbul'da 5, Ankara'da 2 olmak üzere toplam 7 ressamın camaltı resim eserleri oluşturmaktadır. Geleneksel bir halk sanatını yenilikçi yaklaşımla yeniden yorumlanması resim sanatındaki kavramsal bakış açılarına farklı estetik değerler kazandırarak olumlu katma değerler sunmaktadır.Under glass picture is a folk art made by drawing the reverse images on the back of the glass using oil paint, water color, acrylic paint, or poster paint by hand or sometimes using a pattern. Turkish under glass picture artists, who are motivated by belief system, true-life realities and mythology having accumulated cultural elements, have presented an original picture character in an original technique by reflecting images holding content integrity on the glass material. Various studies on under glass picture have been carried out, but only the traditional samples have been stressed in these studies. In this study, the main object is to determine the style traits and describe the current profile of the Turkish traditional under glass picture folk art by citing the images of the contemporary Turkish under glass picture artists. The general survey model aiming at revealing the descriptive studies in a realistic and holistic way has been used. In this respect, the extent of the acquisition in under glass picture at the present, its position in the artistic activities, and description of the style traits of the images presented on certain under glass pictures are among the sub problems of the survey. The population of the survey involves the under glass pictures of the 21st century artists, and samples are of 7 under glass picture works of artists as 5 in Istanbul and 2 in Ankara. Reinterpreting a traditional art in an innovative approach presents positive added value by adding different aesthetic values to cognitive perspective in the picture art.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCamaltıTürkUnder glassTurkishTürk camaltı resimlerinde görülen tasvirlerDescription specifications observed in Turkish under glass paintingsMaster Thesis