Kurşunel, FahriBüyükşalvarcı, AhmetAlkan, Alper Tunga2023-05-022023-05-022005Kurşunel, F., Büyükşalvarcı, A., Alkan, A. T., (2005). İşletmelerde Kazanç Yöneti̇mi̇ Uygulamalarının Arkaplanı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 8(1-2), 171-188.2564-7458https://hdl.handle.net/20.500.12395/46969Global rekabet ortamında işletmelerin ihtiyaç duydukları kaynakları düşük maliyetle sağlayabilmeleri, sağlıklı bir kurumsal yapıya sahip olmaları ile mümkündür. Sağlıklı bir kurumsal yapıya sahip olmak ise; yeterli düzeyde kâr, pay başına kazanç ve uygun bir finansal yapı ile mümkün olabilmektedir. İşletmeler sağlıklı bir görünüme sahip olduklarını finansal tablo ve raporları ile ilgililere sunmaktadırlar. Ancak şirket yöneticilerinin kendi yada kurumsal menfaatleri doğrultusunda, zaman zaman durumlarını olduğundan daha iyi göstermek için finansal raporlama sürecinde aldıkları kararlarla veya gerçekleştirdikleri işlemlerle finansal sonuçları değiştirmeye çalıştıkları görülebilmektedir. Bu süreç; bir şirketin ekonomik performansı hakkında, şirketle ilgili bazı tarafların yanıltılması ya da kamuya açıklanan kâr rakamına bağlı bazı sözleşmesel sonuçların etkilenmesi amacına yönelik kazanç yönetimi uygulaması olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada, küresel rekabet ortamında kazanç yönetiminin temel amaçları ve arkaplanı sorgulanmakta ve işletmelerde çağdaş kazanç yönetimi uygulamaları tartışılmaktadır.Companies in the global competitive environment can provide resources they need with low costs if they have a healthy corporate structure. Having a healthy corporate structure is possible with enough profit, earning per share and an appropriate financial structure. Companies present that they have a healthy structure by their financial tables and reports. But it is seen that company managers sometimes try to manipulate the financial results by their decisions and practices in order to show them better than hey actually is for their own or corporate interests. This process is called as earning management and directed to affect the results of contract according to publicisized profit or mislead some parts of the company about its economic performance. In this study the fundamental objectives and background of earning management are investigated and modern earning management practices are discussed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKazanç yönetimi tekniklerisermaye artırımımaliyet yönetimiEarning management techniquescipatal risecost managementI?şletmelerde Kazanç Yöneti?mi? Uygulamalarının ArkaplanıArticle81-2171188