Şahin, AliÇalışkan, Sibel2020-10-232020-10-2320182148-3043https://hdl.handle.net/20.500.12395/40524Türk kamu yönetiminin temel sorunlarının başında personel rejimi gelmektedir. Kamu personelinin istihdamı, kariyeri, liyakati ve kamu hizmetine yönelik performansı geçmişte olduğu gibi bugün de tartışılan ve çözüm üretilmeye çalışılan konular içerisindedir. Bu bağlamda personelin istihdamı, yerine getirdiği hizmetin niteliği/zorluğu, işin gerektirdiği niteliklere haiz olup olmadığı, çalışma koşulları, iş yükü vb. açıdan bakıldığında adil bir ücret ve ödül sisteminin Türk kamu personel sisteminde uygulanıp uygulanmadığı söz konusu tartışmaların odağında yer almaktadır. Kamu çalışanından işin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde etkin ve verimli olması beklenmektedir. Bunu ölçmenin bir yöntemi olarak performans (başarı) değerlendirme sistemi, bugün kamu yönetimi disiplini içerisinde araştırılmaktadır. Sistem, performans artışı sağlama amacına hizmet etmek üzere geliştirilmiştir. Yapılan bilimsel çalışmalara göre kamu yönetiminde performans değerlendirme sistemi, çalışanlar tarafından benimsendiği ve düzgün bir şekilde uygulandığı takdirde rekabet üstünlüğü doğuracaktır. Bu noktada performans değerlendirme sistemi çalışanlar açısından hep olumlu sonuçlar mı doğurmaktadır? Yoksa artılarına eksiler de eşlik etmekte midir? İşte araştırmada bu spesifik sorulara odaklanılmakta ve söz konusu sorulara cevap üretme amacı güdülmektedir. Ayrıca avantaj ve dezavantajları analiz edilen sistemin Türk kamu personel yönetiminde uygulanabilirliği ele alınmaktadır. Sistemin avantajları ve dezavantajlarının neler olduğu ortaya konulurken, Türk kamu personel sisteminde tüm memur sınıfları için evrensel/standart değerlendirme kriterlerinin mümkün olup olmayacağı, değerlendirmeyi yapacak kişi ve kurumların sistemin sonuçları açısından nelere etki edebileceği de çalışmada ayrıca teorik olarak ortaya konulmaya çalışılmaktadır.The personnel regime is one of the fundamental problems of Turkish public administration. The employment, career, merit and performance of public employees are among the issues discussed and tried to produce solutions, as in the past. In this context, the employment of the personnel, the nature/difficulty of the service they perform, whether they possess the qualifications required by the job, working conditions, work load etc. from a standpoint, whether a fair wage and reward system is applied in the Turkish public personnel system is at the center of these discussions. Public employees are expected to be effective and productive within the framework of the qualifications required by the job. As a method of measuring this, performance (success) evaluation system is being investigated in public administration discipline today. The system has developed to serve the purpose of increasing performance. According to the scientific studies carried out, the performance evaluation system in public administration will give rise to competitive advantage if it is adopted by the employees and applied properly. At this point, the question arises: Does the performance appraisal system always produce positive results for employees? Or are they accompanied by pros? This work focuses on these specific questions and is oriented towards producing answers to the mentioned questions. Furthermore, the system, which analyzes the advantages and disadvantages, it is discussed applicability in Turkish public personnel management. While the advantages and disadvantages of the system are explained, it is also theoretically possible to determine whether universal/standard evaluation criteria are possible for all civil servant classes in the Turkish public personnel system and what the individuals and institutions that will make the evaluation may affect in terms of the results of the system.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamu Personel YönetimiPublic Personnel ManagementAVANTAJ VE DEZAVANTAJLARIYLA PERFORMANS DEĞERLENDİRME SİSTEMİ VE TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE UYGULANABİLİRLİĞİADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF THE PERFORMANCE EVALUATION SYSTEM AND APPLICABILITY IN TURKISH PUBLIC ADMINISTRATIONArticle1836114130