Yetim, A. AzmiGörücü, Alpaslan2018-03-022018-03-022007Görücü, A. (2007). İlköğretim 7. sınıf beden eğitimi derslerinde işbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının öğrencilerin performans, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış doktora tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/9341Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf beden eğitimi öğretiminde, işbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının öğrencilerin performanslarına, derse ilişkin tutumlarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Deneysel olarak gerçekleştirilen araştırma, 2005-2006 öğretim yılının birinci yarıyılında, Selçuklu ilçesinde bulunan Özel Konya Esentepe İlköğretim Okulu'nda birbirine denk iki sınıfta öğrenim gören toplam 34 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Sınıfların denklikleri, öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen bilgiler ve bir önceki yıla ait ders notları ile belirlenmiştir. Bu sınıflar deney ve kontrol grubu olarak atanmıştır. Araştırmada deney grubundaki öğrencilere işbirliğine dayalı öğrenim yöntemi (takımoyun- turnuva) etkinlikleri ve çoklu zeka kuramı uygulamalarından oluşan 16 saatlik bir eğitim programı uygulanırken, kontrol grubu öğrencilerine de geleneksel öğretimle yine 16 saatlik bir eğitim programı uygulanmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla öğrencilere, devinişsel alan gözlem formu ve beden eğitimi tutum ölçeği uygulanmıştır. Ölçekler öğrencilere araştırmanın başında öntest, araştırma sonunda sontest olarak uygulanmıştır. Araştırmadan 8 hafta sonra da gözlem formu, öğrencilere kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. İşbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının gerçekleştirildiği deney grubu ile geleneksel eğitimin uygulandığı kontrol grubunun öntest-sontest sonuçlarına göre, öğrencilerin voleybol temel becerileri arasında anlamlı fark bulunamamıştır. 2. İşbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının gerçekleştirildiği deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında, öğrencilerin kalıcılık düzeylerini ölçmek için yapılan test sonucunda anlamlı fark bulunamamıştır. 3. İşbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının gerçekleştirildiği deney grubu ile geleneksel eğitimin uygulandığı kontrol grubunun öntest-sontest sonuçlarına göre, öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları arasında, deney grubu lehine anlamlı fark elde edilmiştir.The purpose of this study is to determine the effect of multiple intelligence theory based on collaborative learning method on students? success, the permanence of their learned knowledge and their attitudes towards lessons in physical education teaching at 7th grade of primary school. This experimental research was conducted on 34 students who attends two equivalent classes at Private Esentepe Primary School located in the Selçuklu District in the first half of 2005-2006 academic year. The equivalence of the classes had been determined by data gathered through interviews with teachers and marks of the previous year. These classes were named as experimental and control groups. While an educational program with 16 lessons which consists of activities of collaborative learning method (team-game-tournament) and applications of multiple intelligence was applied to experimental group, the same educational program with 16 lessons was applied to students of control group through traditional educational method in the research. Kinetic field observation form and physical education attitude scale was applied to the students with the aim of gathering data. At the beginning of the research the scales were applied as pre-test and as post-test at the end of the research. The observation form was held as permanence test 8 weeks after the research. T test was held to analyse the data obtained from research. Results of the research; 1. According to pre-test post-test the results of the experimental group to which multiple intelligence theory based on collaborative learning method was applied and the control group to which traditional education was applied, no significant difference was found between the basic volleyball skills. 2. According to the results of the test to measure the permanence levels of students there was no significant difference between the experimental group to which multiple intelligence theory based on collaborative learning method was applied and the control group to which traditional education was applied. 3. According to pre-test post-test the results of the experimental group to which multiple intelligence theory based on collaborative learning method was applied and the control group to which traditional education was applied, significant difference in favour of the experimental group was found between the students? attitudes towards physical education lessontrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden eğitimi dersiPhysical education lessonİşbirliğine dayalı öğrenimCooperative learningÇoklu zeka kuramıMultiple intelligence theoryİlköğretim 7. sınıf beden eğitimi derslerinde işbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının öğrencilerin performans, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisiThe effect of multiple intelligence theory based on collaborative learning method on students' performance, the permanence of their learned knowledge and their attitudes in physical education teaching at 7th grade of primary schoolDoctoral Thesis