Kesen, Saadettin ErhanJafari, Ali Yawar2014-12-302014-12-302013-02-18Jafari, A. Y. (2013). Potansiyel abonelerin kazanılmasına yönelik pazarlama stratejilerinin Veri Madenciliği ile geliştirilmesi: Konya şehri doğal gaz örneği. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/1218Bu çalısma, Konya’da dogal gaz dagıtımının gerçeklestirdigi Konya kentinde yasayan halkın, enerji kaynagı olarak dogal gazı tercih etmelerinde belirleyici olan etkenler incelenmistir. Bu dogrultuda dogal gazın hızlı bir biçimde yaygınlastırılmasına yönelik etkin pazarlama stratejilerinin gelistirilmesini ve uygulamasını gerçeklestirmektir. Arastırmanın metodunda, Veri Madenciligi tekniklerinden Birliktelik Kuralı, Apriori Algoritması ve statistik yöntemlerinden Ki Kare Testi ve Bagımsız T-testi kullanılmaktadır. Çalısmada tüm Konya’yı temsil edebilecek belli bir örneklem kümesi seçilerek gerçek ve potansiyel aboneler belirlenmektedir. Gerçek aboneler ile potansiyel aboneler ve bireysel aboneler ile merkezi abonelerin verileri, Alt Yapı Bilgi Sistemi (AYBS) ve anket yöntemi ile toplanarak sonuçları karsılastırılmaktadır. Çıkan sonuçlardan yola çıkarak dogal gaz hattı çekilmis bölgelerdeki potansiyel aboneler veya müsteriler için belirtilen veri madenciligi teknikleri kullanılarak pazarlama stratejisi ve özel kampanyalar gelistirilmeye çalısılmaktadır.In this study, determining factors of distribution of natural gas which is done by GAZNET and preference of the people who live in Konya to use natural gas as an energy source, were investigated. Accordingly, for rapid dissemination of natural gas the best way is the development and implementation of effective marketing strategies in this direction. In this study Apriori Algorithm of Association Rule from Data Mining techniques, and Khi Square test and independent t-test from Statistics methods were used. In this study to represent all Konya, by selecting set of particular sample, real and potential subscribers were determined. The data of real subscribers with potential subscribers and Individual subscribers with centeral subscribers were collected by using Infrastructure Information System (IIS) and survey and compared the results of all datas. According to the results, specified data mining techniques were used for potential subscribers or customers of natural gas in areas in which pipeline of natural gas was drawn, and marketing strategy and special offers are being tried to be developed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessApriori algorithmVeri madenciliğiBirliktelik kuralıApriori algoritmasıDoğalgazData miningAssociation ruleNatural gasPotansiyel abonelerin kazanılmasına yönelik pazarlama stratejilerinin Veri Madenciliği ile geliştirilmesi: Konya şehri doğal gaz örneğiThe acquisition of potential subscribers whit Data Mining for improving marketing strategies: city of Konya natural gas caseMaster Thesis