Dalaman, OsmanKorkmaz, İsa2020-03-262020-03-262010Dalaman, O., Korkmaz, İ., (2010). İlköğretim Birinci Kademede Beden Eğitimi Dersine Giren Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretim Programı Kazanımlarına İlişkin Görüşleri. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 172-185.1307-6477http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFek1USXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12395/24391Bu araştırmanın amacı; İlköğretim birinci kademede beden eğitimi dersine giren öğretmenlerin beden eğitimi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşme durumuna ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışmada taramada tarama modeli kullanılarak betimsel analizler yapılmıştır. Araştırmanın evreni; 2009-2010 bahar öğretim döneminde Konya İli merkez ilçelerde (Meram, Selçuklu, Karatay) Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim birinci kademede beden eğitimi dersine giren 175 beden eğitimi ve 3117 sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE Şubesi ile yapılan işbirliği ile araştırmacı tarafından geliştirilen anketleri, Web ortamında gönüllü olarak cevaplayan 71 beden eğitimi öğretmeni ve 561 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 632 öğretmenden oluşmaktadır. Beden eğitimi dersine ait kazanımlarının öğretmenlerin çoğunluğu tarafından gerçekleştirildiği, bazı kazanımların ise gerçekleştirilemediği ortaya çıkmıştır. Bunlar 1., 2. ve 3. sınıflarda fiziksel etkinliklerde kullanacakları kişisel malzemeler için çanta hazırlama, beslenme ilkelerini doğru uygulama, temel ilk yardım ilkelerini fark etme kazanımlarıdır. 4. ve 5. sınıflarda ise, özelleşmişmiş hareketlerle ilgili ilke ve uygulamada, olimpiyat oyunlarındaki spor dalları ve sporcuları tanıma, çeşitli spor olaylarını kitle iletişim araçlarından takip etme kazanımlarıdır.The aim of this study is to examine the perceptions of elementary and physical education teachers about acquiring objectives of physical education. Quantitative methods were used to analyze data in descriptive way. Population of this study is elementary and physical education teachers of the primary schools in Konya during 2009-2010 academic year. Sample size of this study is 71 physical education teachers and 561 elementary teachers. To collect data, the teachers filled out the questionnaire through web site of Konya city of education department These are the objejtives of preparing their school bag for their personal materials, applying nutrition principles, and noticing the first aid principles in 1., 2., and 3. classes. However, in 4. and 5. classes, in the principles and aplication related with personalized actions, they are the objectives of recognizing the sport branches and athletes in the olympic games and following various sport events through mass media.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSpor Bilimleriİlköğretim Birinci KademeBeden EğitimiÖğretim KazanımlarıÖğretmen GörüşleriElementary EducationObjectives of Physical EducationTeachersPerceptionsI?lköğretim Birinci Kademede Beden Eğitimi Dersine Giren Öğretmenlerin Beden Eğitimi Öğretim Programı Kazanımlarına İlişkin GörüşleriThe Perceptions of Elementary and Physical Education Teachers About Acquiring Objectives of Physical EducationArticle43172185