Tepebaşılı, Fatih2023-04-042023-04-042006Tepebaşılı, F., (2006). Edebiyat Öğretiminde Waldmann Modeli. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 605-617.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/46590Almanya’da yetmişli yıllardan sonra ortaya çıkan Alımlama Estetiği (Jauss, Iser), öncelikle edebiyat eleştirisini daha sonra ise edebiyat eğitimini etkilemiştir. Yalnız bunun modellenmesi farklı farklı olmuştur. H.Weinrich, G. Fricke, K. Fingerhut, G. Waldmann’ın da aralarında yer aldığı değişik isimler birbirleriyle bazen keşisen bazen ayrışan ama aynı yaklaşım çerçevesinde edebiyat eğitimi modelleri geliştirmişlerdir. Çalışmamızda, bunlardan G. Waldmann’ın modeli eleştirel olarak ortaya konmaya çalışılacaktır.The receptions aesthetics, emerged in the years after 1970, had an effect primarliy on literary crticism and subsequently on teaching literature. However, there appeared different models for it. Certain figures, such as H.Weinrich, G. Fricke, K. Fingerhut, G. Waldmann, developed literature teaching models within the frame of the same approach with sametimes intersection and sometimes differing studies. In this article, Waldmann’s model is going to be discussed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlımama EstetiğiEdebiyat ÖğretimiÜretim ve Davranış OdaklılıkGünterWaldmannReceptions AestheticsTeaching LiteratureEdebiyat Öğretiminde Waldmann ModeliArticle16605617