Özkent, YaseminMurat, Didar2023-07-112023-07-1120222022Murat, D., (2022). Kazak Sinemasında Geleneksel Kültürün Temsili. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/48391Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti bağımsızlığını kazandıktan sonra, film endüstrisi halkın eğitimine ve kültürün gelişimine büyük katkısını takdir ederek, bağımsız Kazakistan sinemasını geliştirmeye başlamıştır. Edebiyat, resim, müzik gibi sanat dallarında olduğu gibi film endüstrisi de halk kültürünün değerlerini yansıtmaktadır. Sinema, milli bilincin ve kimliğin oluşmasına, etnik gruplar arası ilişkilerin artmasına katkı sağlamaktadır. Çalışmada kültürel göstergeler olarak milli motiflerin Kazakistan sinemasındaki temsilleri araştırılmıştır. Bu doğrultuda bağımsızlık yıllarında çekilen ve ulusal kültürü yansıtan Birjan Sal (2009, D. Joljaksinov, R. Alpiyev), Köşpendiler (Göçmenler, 2005, S. Bodrov, T. Temenov, İ. Passer), Kinaratsyz Kuna (Günah, 2005, B. Şarip), Tulpan (Lale, 2008, S. Dvortsevoy) ve Baksi (2008, G. Omarova) filmleri göstergebilimsel yöntem aracılığıyla analiz edilmiştir. Seçilen filmlerde Kazak halkına ait gündelik yaşam pratikleri, tarihsel ögeler, dini ritüeller, yemek kültürü, müzik, edebiyat ve giyim gibi kültürel göstergeler bağlamında çözümlemeler yapılmıştır. Film analizleri sonucunda, filmler aracılığıyla manevi kültür, bilgelik, ahlaki değerler, eğitim, bilim, hümanizm ve güçlü sosyal ilişkiler gibi kavramlar çerçevesinde bir kültür inşa edildiği tespit edilmiştir.After the Government of the Republic of Kazakhstan gained its independence, the film industry began to develop independent Kazakhstani cinema, recognizing its great contribution to the education of the people and the development of culture. The film industry also reflects the values of folk culture, as in the arts such as literature, painting and music. Cinema contributes to the formation of national consciousness and identity and to the increase of interethnic relations. In the study, the representations of national motifs as cultural indicators in Kazakhstan cinema were investigated. In this direction, Birjan Sal (2009, D. Joljaksinov, R. Alpiyev), Köşpendiler (2005, S. Bodrov, T. Temenov, İ. Passer), Kinaratsyz Kuna (2005, B. Şarip), Tulpan (2008, S. Dvortsevoy), and Baksi (2008, G. Omarova) which were shot during the years of independence and reflect the national culture were analyzed. Selected films were examined through the semiotic method. In the selected films, analyzes were made in the context of cultural indicators such as daily life practices, religious rituals, food culture, music, literature, clothing, belonging to the Kazakh people. As a result of the film analysis, it has been determined that a culture is built within the framework of concepts such as spiritual culture, wisdom, moral values, education, science, humanism and strong social relations through films.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUlusUlusal kimlikKazakistan SinemasıKültürel göstergelerNationNational identityCinema of KazakhstanCultural indicatorsKazak Sinemasında Geleneksel Kültürün TemsiliRepresentation of Traditional Culture in Kazakh CinemaMaster Thesis