Akandere, MehibeAlışkan, Yunus Eren2023-08-242023-08-2420222022Alışkan, Y. E., (2022). Bireysel ve Takım Sporcularının Empatik Eğilimleri İle İletişim Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/49803Bu çalışmanın amacı, bireysel ve takım sporları ile uğraşan sporcuların empatik eğilimleri ile iletişim becerileri arasında fark olup olmadığını anlama, aynı zamanda yaş, branş, cinsiyet, millilik durumu, öğrenim durumu, spor yaşı ve haftalık antrenman sayısı gibi çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada takım sporlarında; futbol, voleybol, basketbol branşları yer alırken bireysel sporlarda; badminton, tenis, yüzme branşları yer almaktadır. Araştırma grubunu, her branşta 25 kız, 25 erkek olmak üzere toplamda 300 sporcu oluşturmuştur. Sporculara, Kişisel Bilgi Formu, Kaya ve Siyez (2010) tarafından empatik eğilim düzeylerini ölçmek üzere geliştirilen 17 maddelik KA-Sİ Empatik Eğilim Ölçeği Ergen Formu ve Korkut (1996) tarafından iletişim becerilerini ölçmek üzere geliştirilen 25 maddelik İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 26 paket programı kullanılmış olup, veri setinin normal dağılım gösterip göstermediği test edilmiştir. Verilerin güvenirliğini ölçmek için Croncbach Alpha yöntemi kullanılmış ve tablolar halinde sunulmuştur. Analizde parametrik testlerden ikili küme karşılaştırmaları için Independent-Samples T Test, üç veya daha fazla küme karşılaştırmalarında ise One-Way ANOVA kullanılmıştır. Ayrıca empatik eğilim ve iletişim becerilerinin arasındaki ilişkiye bakmak için Pearson korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Analizde p değeri 0,05 olarak belirlenmiştir. Bulgularda, empatik eğilim ve alt boyutlarında; yaş, branş, cinsiyet, millilik durumu, haftalık antrenman sayısı ve spor yaşında anlamlı farklılık bulunmazken, öğrenim durumuna göre ortaokul düzeyindeki sporcuların empatik eğilimleri ve duygusal alt boyutlarının, lise düzeyindekilere göre daha iyi olduğu tespit edilmiştir. İletişim becerileri açısından ise yaş, cinsiyet, millilik durumu, öğrenim durumu, haftalık antrenman sayısı ve spor yaşında anlamlı farklılık bulunmazken, branşa göre takım sporlarıyla uğraşan sporcuların iletişim becerilerinin, bireysel sporlarla uğraşanlara göre daha iyi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca empatik eğilim ile iletişim becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönlü zayıf bir ilişki vardır. Bireysel ve takım sporcularının empatik eğilimleri ile iletişim becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışmanın sonucunda, empatik eğilimde öğrenim durumu değişkenine göre, iletişim becerilerinde ise, branş değişkenine göre anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir.The aim of this study is to understand whether there is a difference between the empathic tendencies and communication skills of the athletes involved in individual and team sports and also to examine them in terms of various variables such as age, branch, gender, nationality, education level, sports age and the number of weekly training sessions. In the research, in team sports; while football, volleyball and basketball branches take place; in individual sports; there are badminton, tennis and swimming branches. The research group consisting 300 athletes, 25 girls and 25 boys, in each branch. The Personal Information Form, the 17-item KA-SI Empathic Tendency Scale developed by Kaya and Siyez (2010) to measure their empathic tendency levels and the 25-item Communication Skills Assessment Scale (CSAS) developed by Korkut (1996) to measure their communication skills were applied to the athletes. SPSS 26 package program was used in the analysis of the data, and it was tested whether the data set showed a normal distribution. To measure the reliability of the data, the Croncbach Alpha method was used and presented in tables. In the analysis, Independent-Samples T Test was used for pairwise cluster comparisons from parametric tests, and One-Way ANOVA was used for comparisons of three or more clusters. In addition, the Pearson correlation method was used to look at the relationship between empathic disposition and communication skills. In the analysis, the p value was determined as 0,05. In the findings, it was determined that; while there was no significant difference in age, branch, gender, nationality, weekly training number and sports age in empathic disposition and its subdimensions; the empathic tendencies and emotional sub-dimensions of the athletes at secondary school level were better than those at the high school level to the their educational background. It was determined that while there was no significant difference in age, gender, nationality, educational background, number of weekly training sessions and sports age in terms of communication skills; the communication skills of the athletes engaged in team sports were better than those engaged in individual sports. In addition, there is a statistically significant and weak correlation between empathic disposition and communication skills. As a result of this study which was done to examine the empathic tendencies and communication skills of individual and team athletes in terms of some variables, it was determined that there were significant differences in empathic tendency according to the variable of educational status and in communication skills according to the branch variable.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBireysel SporlarEmpatik Eğilimİletişim BecerileriTakım SporlarıCommunication SkillsEmpathic TendencyIndividual SportsTeam SportsBireysel ve Takım Sporcularının Empatik Eğilimleri İle İletişim Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesiInvestigation of Empathic Tendency and Communication Skills of Individual and Team Athletes in Terms of Some VariablesMaster Thesis