Akyüz, İlker2018-10-302018-10-302015Akyüz, İ. (2015). Farklı sosyo-ekonomik statü grubu tüketicilerin mobilya satın alma davranışlarında reklamların etkisi. Selçuk-Teknik Dergisi, (Özel sayı 1), 908-927.1302-6178https://hdl.handle.net/20.500.12395/13161Url: http://sutod.selcuk.edu.tr/sutod/article/view/283Mobilya sektöründe rakiplerin önüne geçebilmek için yeni stratejiler geliştirmek gerekir. Başarılı işletmeleri diğerlerinden ayıran en önemli özellik pazarlama bileşenlerini tüketici istek ve ihtiyaçlarına göre en iyi şekilde kullanmaktır. Satış çabaları içerisinde yer alan reklam, gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ekonomilerde uygulama alanı bulan ve kar amacı güden ve gütmeyen kurum ve kuruluşlarca kullanılan bir pazarlama iletişim faaliyetidir. Tüketicilerin satın alma davranışlarında etkili olan reklamın içerdiği unsurların ölçülmesi ve anlaşılması gerekmektedir. Bu çalışmada farklı sosyo-ekonomik statü gruplardaki tüketicilerin mobilya ürünlerini satın alırken reklam ve içerdiği unsurlardan ne derece etkilendikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma evreni olarak Karadeniz bölgesinde yer alan tüm il merkezleri oluşturmaktadır. Çalışmada yüz yüze anket yöntemi uygulanmış olup toplam 2397 tüketici ile görüşülmüştür. Tüketicilere likert ölçeği kullanılarak oluşturulan anket formu soruları sorulmuştur. Sonuçlar istatistiki bazı yöntemlerle değerlendirilmiş ve farklı sosyo ekonomik statü gruplarında yer alan tüketicilerin reklam farkındalıkları ile ilgili anlamlı sonuçlar elde edilmiştir.It needs to develop new strategies to prevent competitors in the furniture industry. The most important property that separates successful business than others optimizes marketing components according to consumer wants and needs. The advertisement located in sales efforts finds application area in all developed and developing economies and it which is used by the profit-oriented and non-profit-oriented institutions and organizations is a marketing communication activities. In this study, it has tried to put forward that consumers in different socio-economic status groups are affected to what extent from advertising and the components contain it while they purchase furniture products. All of the city centers located in the Black Sea Region form as research universe. The face to face survey method was applied in this study and total 2397 consumers were interviewed. The consumers were asked questions of the.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessReklamMobilyaSatın alma davranışıAlgıTüketiciAdvertisingFurniturePurchasing behaviorSenseConsumerFarklı sosyo-ekonomik statü grubu tüketicilerin mobilya satın alma davranışlarında reklamların etkisiEffect of advertisements on furniture purchasing behaviors of consumers having different socio-economic status groupsArticle908927