Girgin, Atilla2018-10-102018-10-102002Girgin, A. (2002). Haber ajansı. Selçuk İletişim, 2, (2), 107-116.1302-2865https://hdl.handle.net/20.500.12395/12894Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000457“Haber Ajansı” başlıklı bu makalenin hazırlanmasındaki amaç kitle iletişim araçlarının ana haber kaynağı olan haber ajanslarını tanımlamaktır. Bu çerçevede çalışmada, öncelikle haber ajanslarının kuruluş dönemindeki toplumsal gelişmeler gözden geçirilmiştir. Çalışmanın daha sonraki bölümünde geçerli "ajans" tanımlarından örnekler verilmiş, “haber ajansının işlevi”, “toptancı medya” konuları ele alınarak haber ajanslarının kuruluş amaçları açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada ayrıca uluslararası haber ajansları, ikincil konumdaki uluslararası haber ajansları, bölgesel haber ajansları, ulusal haber ajansları, özel haber ajansları hakkında ayrıntılı bilgiler verilmiştir.The objective of the .following article with the header "News Agency" is to introduce and discuss the news agencies which are the main source of the nıass coınmunication media tools. In the introduc-tion of the article, the social developments during the establishment of the news agencies are dis-cussed in the world. Next, examples of valid "agencies" are giyen, " function of news agency", " wholesaler media" topics are discussed and the aims for establishing news agencies are defined. Apart from the above-mentioned topics, international news agencies, secondary international news agencies, local news agencies, national news agencies and "exclusive" news agencies are also being discussed in this article.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKitle iletişim araçlarıMass mediaHaber ajanslarıNews agenciesHaber ajansıNews agencyArticle2107116