Çetin, M. ÇağrıErkmen, Nurtekin2023-03-302023-03-302008Çetin, M. Ç., Erkmen, N., (2008). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Stresle Başa Çıkma Tarzlarının Bazı Değişkenlerle İlişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 231-242.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/46287Bu çalışma amacı, Osmaniye ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin stresle başa çıkma tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın gerçekleştirilmesi için araştırmaya katılmayı kabul eden 14’ü bayan ve 44’ü erkek toplam 58 öğretmen ile birebir görüşülmüş ve Stresle Başa çıkma Tutumları Envanteriyle birlikte kişisel bilgi formunun doldurulması istenmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde parametrik testlerden ikili örneklemler için t-testi ve One – Way ANOVA testi kullanılmıştır. Varyans homojenliğine göre ise Post Hoc Multiple Comparisions testlerinden LSD ve Dunnett’s C testleri kullanılmıştır. Tüm istatistiksel analizlerde 0.05 manidarlık düzeyi taban alınmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, beden eğitimi öğretmenlerinin stresle başa çıkma tutumları ölçeği alt boyutlarında yaş, medeni durum ve hizmet sürelerine göre anlamlı farklılıklar oluştuğu tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin özellikle yaş ile birlikte tecrübenin de artmasıyla stresle başa çıkmada olumsuz baş etme tarzı kullanımını azalttığı belirlenmiştir. Buna ek olarak, stresle başa çıkma tutumları açısından evli olan ve çocuk sahibi olan öğretmenlerin daha başarılı oldukları bulunmuştur.The present study examined the effect of the various variables on physical education teachers’ coping with stress. The sample was physical education teachers who were to officiate in Osmaniye. The sample of the study consisted of 58 physical education teachers; 44 of them were male and 14 were female. As measurement instruments “Coping with Stress Questionnaire” and “Data Collection Form” were used. In analyzing data, t-test and One Way ANOVA statistical techniques had been used. The results of study indicated that physical education teachers on subscales of coping with stress were found significantly different according to the ages and marital status of them and how long they had been employed (p<0.05). In conclusion, the points of coping with stress of physical education teachers decreased, when the ages of them increased. In addition, teachers who be married were more successful than others on coping with stress.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden Eğitimi ÖğretmeniStresBaşa ÇıkmaPhysical Education TeacherCopingStressBeden Eğitimi Öğretmenlerinin Stresle Başa Çıkma Tarzlarının Bazı Değişkenlerle İlişkisiArticle19231242