Güleş, Hasan Kürşat2023-05-112023-05-112004Güleş, H. K., (2004). Bi̇li̇şi̇m Teknoloji̇leri̇ni̇n Müşteri̇ İli̇şki̇leri̇ Yöneti̇mi̇ne Katkıları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 231-243.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/47196Günümüz küresel ve dinamik rekabet ortamında müşterilerle ilişkileri geliştirmek işletmelerin rekabetçi konumunu artırmada önemli bir faktördür. Bu nedenle Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) son zamanlarda işletme yönetimi ve yazınında ön plana çıkan başlıca konulardan birisidir. MİY uygulamalarının amaçlarına kitlesel pazarlarda ulaşabilmek; müşteri bilgilerini temin etme, analiz etme ve işleme ile bu bilginin örgüt içi ve dışı birimlere zamanında ve maliyet etkin bir şekilde transferine bağlıdır. Başka bir deyişle MİY bilgi yoğunluklu bir yönetim sistemidir. Bu çalışmada bilişim teknolojilerinin MİY’in başarılı bir şekilde uygulanmasındaki önemi; bilgiyi elde etme, işleme ve dağıtabilme kapasiteleri bakımından ortaya konulmuşturIn todays dynamic and global competitive environment enhancing relationships with customers is a significant factor in increasing the competitiveness of a company. From this point of view, Customer Relationship Management (CRM) is at the top of corporate agenda and academic research. Gaining the objectives of CRM implementation in mass consumer markets depends heavily on obtaining, analysing and processing customer information, and transfering this information to entities inside as well as outside the organization in time and in a cost effective manner. In other words, CRM is an information-intensive management system. In this study, it is shown that information technologies, with their ability to collect, process and distribute information, play a critical role in the successfull implementation of CRM.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMüşteri İlişkileri YönetimiBilişim TeknolojisiCustomer Relationship ManagementInformation TechnologyBi?li?şi?m Teknoloji?leri?ni?n Müşteri? I?li?şki?leri? Yöneti?mi?ne KatkılarıArticle12231243