Tekin, MahmutGökerik, Mehmet2017-08-112017-08-112013-12-19Gökerik, M. (2013). Şehir markalaşmasının girişimcilik üzerine etkisi : Uşak ili örneği. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/5781Şehir markalaşması, en basit tanımıyla geleneksel pazarlamadaki ürün ya da hizmet pazarlamasının şehre uyarlanması şeklinde tanımlanabilmektedir. Markalaşan bir şehir oluşturmak için; yatırım, ihracat, turizm, eğitim, kültür ve spor gibi faaliyetler insanların zihinlerinde ilgi çekici bir hale getirilmelidir. Şehir markalaşmasının yanı sıra bu durumdan yararlanabilecek girişimcilerin olması da çok önemlidir. Bu açıdan, girişimcilik eğilimlerinin şehir markalaşması ile ilişkisinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, şehir markalaşmasının girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi marka şehir algısı ölçeği ile kontrol odağı, yeniliğe açıklık ve yaratıcılık olarak üç boyutu kapsayan girişimcilik eğilimi ölçeği kullanılarak ele alınmaktadır. Araştırmanın örneklemini Uşak Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi 2012-2013 bahar yarıyılı İşletme, İktisat, Maliye ve Kamu Yönetimi son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 254 soru formundan (5'li Likert Ölçeği Formatlı) alınan veriler analiz edilmiş ve marka şehir algısı ve girişimcilik eğilimi düzeyinin boyutları arasında pozitif ilişki bulunmuştur.City branding in the simplest term is able to be defined as adaptation of product or service marketing in the traditional marketing to city. In order to create a branding city, activities such as investment, exportation, tourism, education, culture and sport should be an attractive position in the mind of people. In addition to city branding, having entrepreneurs who can be benefited from these positions are very important. In this respect, there is a need to determine the relationship between entrepreneurs' tendency and city branding. In this study, the effect of city branding on entrepreneurship tendency is discussed through the use of city branding perception scale and entrepreneurship tendency scale that encompasses three dimensions as locus of control, open to innovation and creativity. The sample of the research has been chosen from students, who have senior level in the departments of business administration, economics, public finance and public administration and graduate in the spring term of 2012-2013, of Usak University- Faculty of Economics and Administrative Sciences. Data taken from 254 questionnaires (5 points Likert Scale format) were analysed and a positive relation was found between city branding perception and dimensions of entrepreneurship tendency scale.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessŞehir markalaşmasıCity brandingGirişimcilikEntrepreneurshipGirişimcilik eğilimiEntrepreneurship tendencyPazarlamaMarketingŞehir markalaşmasının girişimcilik üzerine etkisi : Uşak ili örneğiThe effect of city branding on enterpreneurship tendency : The example of Uşak provinceMaster Thesis