Erdoğan, AhmetÖzbay, Süeda Muradoğlu2018-04-022018-04-022008-08-08Özbay, S. M. (2008). İlköğretim II. kademe (6. ve 7. sınıf) fen bilgisi ders ve çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin çoklu zeka yaklaşımı (kuramı) açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/10048Bu çalışmanın amacı ilköğretim 6. ve 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğrenci ders ve çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin Çoklu Zekâ Kuramı’nda yer alan zekâ alanları açısından incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden “Betimsel Analiz”in kullanıldığı bu çalışma 2007–2008 eğitim-öğretim yılında ilköğretim ikinci kademe 6. ve 7. sınıflarda kullanılan öğrenci ders ve çalışma kitapları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yeni Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı’nda kullanılmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca hazırlanan 6. sınıf Öğrenci Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı; 7. sınıf Öğrenci Ders Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabı olmak üzere toplam 4 adet kitap incelenmiştir. Her bir kitapta yer alan üniteler, tüm alt konu baslıkları ile uzman eşliğinde geliştirilen değerlendirme ölçeğine yerleştirilmiştir. Bahsi geçen ünite konuları etkinlikleri, ölçekte yer alan 8 farklı zekâ alanını içerip-içermemelerine göre ölçekte işaretlenmiştir. Tüm bu incelemeler sonunda adı geçen kitaplarda, her ünitede tüm zekâ alanlarına yönelik etkinliklerin bulunmadığı, bazı konularda bazı zekâ alanlarının üstünde durulup; bazı zekâ alanlarının ihmal edildiği hatta bazen hiç yer verilmediği görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇoklu zeka kuramıÜnite etkinlikleriFen ve teknoloji dersiMultiple intelligence theoryScience and technology courseUnit activitiesİlköğretim II. kademe (6. ve 7. sınıf) fen bilgisi ders ve çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin çoklu zeka yaklaşımı (kuramı) açısından incelenmesiThe examination of the activities found in the schoolbooks and workbooks of science of the primary education 2nd level (6th and 7th grade) in terms of the multiple intelligence approach (theory)Master Thesis