Ünüvar, ŞafakDoğru, Ülkü2025-03-142025-03-142023Doğru, Ü. (2023). Türkiye turizm politikaları bağlamında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yayınlanan reklam filmlerinin karşılaştırmalı analizi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/54591Günümüzde turizm sektörü kabuk değiştirmeye devam etmekte, turist profilleri öngörülemez bir biçimde dönüşüme uğramaktadır. Bu dönüşümle birlikte rekabet açısından rakiplerinin gerisinde kalmak istemeyen ülkeleri, yeni stratejiler ve bu stratejileri uygulamaya dönük politikalar geliştirmeye itmektedir. Bu stratejilerin en başında ise bölge, nokta odaklı tanıtım faaliyetleri ile ülkeyi bir cazibe merkezi haline getirmektir. Bu tanıtım ve tutundurma süreçlerinde reklam filmleri önemli rol oynamaktadır. Hazırlanan bu reklam filmlerinin temel stratejilerle uyumlu olması, bu stratejik hedeflerin tutturulmasında belirleyici bir unsurdur. Bu çalışmanın amacı Türkiye'nin turizm faaliyetlerine yönelik hazırlanan reklam filmlerinin ülkemizin turizm hedef ve stratejileriyle ne kadar uyumlu olduğunu tespit etmeye yöneliktir. Bu tez çalışması üç bölümden meydana gelmektedir. Birinci Bölümde ilişkili kavramlar çerçevesinde turizm sektörünün genel yapısına değinilmiş, ikinci bölümde ekonomi-turizm ilişkisi bağlamında Türkiye'nin turizm politikaları ve turizmde tanıtım-reklam faaliyetlerinden bahsedilmiştir. Son bölümde Türkiye Turizm ve Tanıtım Ajansı tarafından hazırlanan reklam filmlerinin Türkiye turizm politikaları bağlamında Analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmada betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Filmlerin analizleri, dört parametre altında gerçekleştirilmiştir. Bu parametreler doğrultusunda seçilen her bir film daha sonra "biçimsel" ve "stilistik" ögelere ayrılmış ve elde edilen verilerin parametrelerle uyumlu olup olmadığı incelenmiştir. Bu analizlerde çalışmaya dahil edilen ve Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı tarafından hazırlan filmlerin Türkiye'nin 2023 Turizm Stratejisi hedefleriyle büyük ölçüde uyumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Today, the tourism sector continues to change its shell, and tourist profiles are transformed in an unpredictable way. With this transformation, countries that do not want to lag behind their competitors in terms of competition are pushing to develop new strategies and policies to implement these strategies. At the beginning of these strategies is to make the country a center of attraction with regional and point-oriented promotional activities. Advertising films play an important role in these promotion and promotion processes. The compatibility of these commercials with the basic strategies is a decisive factor in achieving these strategic goals. The aim of this study is to determine how compatible the commercial films prepared for Turkey's tourism activities are with the tourism goals and strategies of our country. This thesis consists of three parts. In the first part, the general structure of the tourism sector was mentioned within the framework of related concepts, and in the second part, Turkey's tourism policies and promotion-advertising activities in tourism were mentioned in the context of economy-tourism relationship. In the last section, the commercials prepared by the Turkish Tourism and Promotion Agency were analyzed in the context of Turkey's tourism policies. Descriptive analysis method was used in the research. The analyzes of the films were carried out under four parameters. Each film selected in line with these parameters was then divided into "formal" and "stylistic" elements and it was examined whether the obtained data were compatible with the parameters. In these analyzes, it was concluded that the films included in the study and prepared by the Turkish Tourism Promotion and Development Agency are largely in line with Turkey's 2023 Tourism Strategy targets.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTurizmTanıtımReklam FilmleriTurizm StratejileriTourismPromotionAdvertising FilmsTourism StrategiesTürkiye turizm politikaları bağlamında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yayınlanan reklam filmlerinin karşılaştırmalı analiziComparative analysis of commercial films published by the Ministry of Culture and Tourism in the context of Turkey's tourism policiesMaster Thesis776567