Bakan, ÖmerOrhan, Musab2023-07-142023-07-1420222022Orhan, M., (2022). Sağlık İletişimi Aracı Olarak Kamu Spotları: Corona Virüs Temalı Kamu Spotları Üzerine Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/48556Kamu spotları, toplum nezdinde sağlık, çevre ve sosyal yaşamla ilgili problemler üzerinde kamu yararını öncelik alan ve toplum üzerinde bir davranış değişikliği oluşturmayı hedefleyen, yayın kuruluşlarında belirli aralıklarla yayınlanan, bir yayın türüdür. Kamu spotlarında ana hedef kısa sürede çok sayıda insana kısa ve etkili bir mesaj sunabilmektir. Kamu üzerinde etki ve ikna oluşturabilmek ana amaçlardandır. 2020 itibariyle corona virüs salgını tüm dünyayı ve ülkemizi etkisi altına almıştır. Virüsün hızlıca ve kolayca yayılmasıyla birçok can kaybı meydana gelmiştir. Sağlık Bakanlığı oluşan kargaşa ortamını dindirmeyi ve doğru bilgiye ulaşabilmek isteyen halkı çeşitli yayın organlarıyla bilinçlendirmeyi amaçlamıştır. Salgın hakkında sansasyonel ve doğruluktan çok uzak haberlerin yayılmasını engellemek ve panik ortamını dengeleyebilmek için doğru bilgi ve çözüm odaklı tedbirlerin halkla buluşması önem kazanmıştır. Bu noktada kamu spotları sağlık iletişimi çalışmaları açısından kullanışlı bir araç olmuştur. Araştırmada amaç, corona virüs salgını ile mücadelede kamu spotlarının rolünün belirlenmesidir. Araştırma Ankara sınırları içerisinde 400 katılımcı ile online anket olarak yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi 18-70 yaş aralığında Ankara‟da ikamet eden bireyler arasından seçilmiştir. Araştırma için hazırlanan anket formu, demografik özellikler, kamu spotuna ilişkin tutum ve yargı belirten cümlelerden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, salgınla mücadelede kamu spotlarının orta düzeyde bir rolü olduğu saptanmıştır.Public service announcements focus on problems related to health, environment and social life in the society, that prioritizes the public interest and aims to create a behavioral change on society. It is a type of broadcast that is published periodically in broadcasting corporation. The main goal in public service announcements is to present a short and effective message to a large number of people in a short time. Impact on the public and creating persuasion is one of the main purposes. As of 2020, the corona virus pandemic has affected the whole world and our country. Many deaths have occured because of the quick and easy virus spread of the virus. The Ministry of Health aimed to calm the turmoil and raise awareness of people who want to reach the right information through various channels.In order to prevent the spread of sensational and untrue news about the epidemic and to prevent a panic environment, it has become more important to reach the public with accurate information and solution-oriented measures. At this point, public service announcements have become a useful tool for health notifications. The aim of the research is to determine the role of public service announcements in the fight against the corona virus pandemic. The research was carried out as an online survey with 400 participants within the borders of Ankara. The sample of the study consisted of individuals residing in Ankara in the age range of 18-70. The questionnaire form prepared for the research consists of demographic features, attitude towards public service announcements, and sentences expressing judgment. As a result of the research, it has been determined that public service announcements have a medium level role in the fight against the pandemic.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamu spotuSağlık iletişimiCorona VirüsHalkla ilişkilerHealth CommunicatonPublic Service AnnouncementsCorona VirusPublic RelationsSağlık İletişimi Aracı Olarak Kamu Spotları: Corona Virüs Temalı Kamu Spotları Üzerine Bir AraştırmaPublic Service Announcements as a Tool of Health Communication: a Research on Corona Virus Themed Public Service AnnouncementsMaster Thesis