Uzun, MesudKarahan, Selda2025-01-272025-01-2731.12.2024Uzun, M., & Karahan, S. (2024). Çevrimiçi Gastronomi Deneyimlerinin Turizme Yönelik Etkileri. Çatalhöyük Uluslararası Turizm Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(13), 43-53. https://doi.org/10.58455/cutsad.15741452548-0588https://doi.org/10.58455/cutsad.1574145https://hdl.handle.net/20.500.12395/54078Farklı ülkelerde çevrim içi yolla gerçekleştirilen çeşitli etkinlikler, yerel halkla iletişim kurmanın ve kültürel etkileşimde bulunmanın önemli bir aracı olabilmektedir. Çalışma kapsamında, çevrim içi mutfak eğitimlerine katılmış farklı ülkelerden kişilerin yorumlarından yola çıkarak, bu deneyimlerin turizm üzerindeki etkilerini incelemek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Airbnb platformunda yer alan Türkiye’deki ev sahiplerinin sunduğu 8 çevrim içi mutfak eğitimine ilişkin 496 yoruma dayalı netnografik bir araştırma yapılmış ve katılımcı yorumları tematik analiz çerçevesinde incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Türkiye’de sunulan çevrim içi mutfak eğitimi deneyimlerinin turizme etkisine yönelik katılımcı görüşlerinden elde edilen bilgiler; sosyal etkileşim, seyahat planlama, kültürel deneyim, eğitim temaları altında toplanmıştır. Araştırma sonucu, çevrim içi mutfak deneyimlerinin yerel halkla iletişim kurma, seyahat hakkında karar verme ve kültürel etkileşimde bulunma açısından bir araç olabileceğini göstermektedir. Ayrıca yapılan analiz doğrultusunda, bu etkinliklerin turistler ve yerel halk arasında bir bağ oluşturarak turizme çok yönlü etki edebileceğine yönelik kanıtlar sunulmuştur.Various online events in different countries can be an important means of communicating with local people and engaging in cultural interaction. The aim of the study is to examine the effects of online culinary education on tourism based on the comments of people from different countries who participated in online culinary education. For this purpose, a netnographic research was conducted based on 496 comments on 8 online culinary educations offered by hosts in Turkey on the Airbnb platform, and the participant comments were examined within the framework of thematic analysis. According to the findings, the information obtained from the participants opinions on the impact of online culinary education experiences offered in Turkey on tourism was collected under the themes of social interaction, travel planning, cultural experience, and education. The research result shows that online culinary experiences can be a tool for communicating with local people, making decisions about travel, and engaging in cultural interaction. In addition, the analysis provides evidence that these events can create a bond between tourists and local people and have a multifaceted effect on tourism.tr10.58455/cutsad.1574145info:eu-repo/semantics/openAccessTurizmÇevrim İçi Mutfak DeneyimiGastronomi TurizmiNetnografiTourismOnline Culinary ExperienceGastronomy TourismNetnographyÇevrimiçi gastronomi deneyimlerinin turizme yönelik etkileriThe effects of online gastronomy experiences on tourismArticle134353