Altunbaş, HüseyinDiker, Ersin2017-12-202017-12-202010Diker, E. (2010). Değişen reklamcılık ve metafor kullanımı "dergi reklamları üzerine inceleme". Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/7313Bu tez çalışmasında Phillips ve McQuarrie'nin 2004 yılında geliştirdiği, dokuz kategoriye ayrılan basılı reklamlarda görsel metafor tipolojisini kullanarak, amaca yönelik örnekleme yöntemi ile belirlenen Türkiye'deki dergi reklamlarına yönelik bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde reklam ve reklamcılık anlayışında yaşanan değişim detaylı bir biçimde incelenmiş, ikinci bölümde reklamda anlamın oluşturulması, metafor kavramı, görsel metafor ve metafor kullanımına yönelik çalışmalar üzerinde durulmuştur. Çalışmanın son bölümünde ise araştırmanın uygulanması ve sonuçlarına yer verilmiştir. Bu çalışmada, dergi reklamlarında metafor kullanımına yönelik önceki çalışmalardan farklı olarak, görsel metafor çeşitleri arasında ilişkiler incelenmiş. Ayrıca, görsel yapı ve anlam operasyonu boyutlarına göre belirlenmiş dokuz farklı görsel metafor çeşidinin, reklamın beğenilirliği ve hatırlanabilirliği üzerindeki etkisi araştırılarak, kullanılan görsel metaforun reklamın beğenilirliği ve hatırlanabilirliği üzerinde etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.In this thesis study, a research oriented on the magazine advertisements that determined by specific sampling method has been performed via using visual metaphor typology that splits to 9 categories in print advertising that Philips and McQuarrie developed in the year 2004. İn the firs part of the study, changes on advertisement and advertising has been analysed in detailed and in the second part; composing the meaning in advertisement, metaphor concept, visual metaphor and studies oriented on using metaphor has been asserted. In the last part of study and application of research results have been given. In this study, as different from previous studies based on using metaphor in magazine advertisements; relations between visual metaphor species had been analysed. Besides, it has been arrived to a conclusion that the used visual metaphor specie has an effect on attractiveness and rememberability of advertisement by researching the affect of nine different visual metaphor species determined according to visual basic and meaning operation on attractiveness and rememberability of the advertisementtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessDergilerMagazinesMetaforMetaphorReklamcılıkAdvertisingReklamlarAdvertisementsDeğişen reklamcılık ve metafor kullanımı "dergi reklamları üzerine inceleme"Changing advertising and the use of metaphor: Study on magazine advertisementsMaster Thesis