Fişekçioğlu, İbrahim BülentSarı, Onur2023-08-012023-08-0120222022Sarı, O., (2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik ve Liderlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/49048Bu çalışmada; Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin girişimcilik ve liderlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmamızın evrenini ülke genelinde spor bilimleri fakülteleri oluştururken örneklem ise iç anadolu ve ege bölgesinde yer alan üniversitelerden randomize olarak belirlenen Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi ve Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi spor bilimleri fakülteleri beden eğitimi ve spor öğretmenliği, antrenörlük eğitimi, spor yöneticiliği ve rekreasyon bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Katılımcılara ait sosyodemografik verilerin elde edilebilmesi için kişisel bilgi formu kullanılmış olup, Gençlik Liderlik Özelliklerinin ölçülmesi amacıyla Cansoy ve Turan (2016) tarafından geliştirilen “Gençlik Liderlik Özellikleri Ölçeği”, Girişimcilik özelliklerinin ölçülmesi amacıyla Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Çoklu Regresyon Analizi ve Spearman’s rho korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Analizde öncelikle normallik testi yapılmış, bu testle basıklık-çarpıklık değerleri kontrol edilmiştir. Elde edilen değerler sonucunda normal dağılım olduğu tespit edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizi ve yorumlanmasında, p<0,05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Sonuç olarak, girişimcilik değerleri arasında sınıf faktöründe, liderlik ve girişimcilik değerlerinde cinsiyet, yaş ve gelir faktörlerinde anlamlı düzeyde farklılaşma görülmemiştir. Liderlik değerlerinde ise sınıf ve gelir düzeyinde güven duyma alt boyutunda 1 ve 4 Sınıf öğrenciler arasında, orta düzeyde aile gelirine sahip öğrenciler ile düşük düzeyde aile gelirine sahip olan öğrenciler anlamlı düzeyde bir farklılaşma tespit edilmiştir. Girişimcilik değerleri arasında baba eğitim durumu faktöründe anlamlı farklılaşma tespit edilirken anne eğitim durumu faktörüne bağlı olarak farklılaşmadığı, liderlik ölçeği mücadele etme, iletişim kurma, grup becerisi, güven duyma, karar verme ve genel puan değerlerinde ise ilkokul mezunu annelerin lise mezunu annelere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Liderlik ölçeği problem çözme becerileri ve iletişim kurma alt boyut değerlerinde ise baba eğitim durumu faktöründe ve ayrıca iletişim kurabilme ve karar verme alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin girişimcilik ve liderlik düzeyleri arasında orta ve yüksek düzeyde pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir.In this case; The values of examining the relationship between entrepreneurship and management level of sports sciences faculty students. While the universe of our research consists of sports sciences faculties throughout the country. The sample is Kütahya Dumlupınar University, Selçuk University and Karamanoğlu Mehmet Bey University sports sciences faculties physical education and sports teaching, coaching education, sports management and recreation departments determined randomly from universities located in Central Anatolia and Aegean Region. consists of students. In order to obtain socio-demographic data of the participants, a personal information formula was used, the purpose of measuring youth leadership traits was “Youth Leadership Characteristics Scale” developed by Cansoy and Turan (2016) was used to measure youth leadership traits, and “Entrepreneurship Scale for University Students” developed by Yılmaz and Sünbül (2009) to measure entrepreneurship features.Data were analyzed with t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), multiple regression analysis and spearman's rho correlation test. In the analysis, first of all, the normality test was performed, and the kurtosis-skewness values were checked with this test. The result of the obtained values was determined to be a normal distribution. The elongation analysis and interpretation of the data was based on p<0.05 transmission level. As a result, there was no differentiation between entrepreneurship values in class factor, manager and entrepreneurship mean values in gender, age and income criteria in expression level. In the leadership o values, a low-level differentiation was detected in class and income level, which does not trust. Among the entrepreneurial values, while service was determined in the factor of father's education, the mother's educational status did not differ depending on the factor, and the leadership experience of struggling, communicating, group skills, insecurity, decision-making and general dimension averages of primary school graduate mothers differed from high school graduate mothers. levels were found to differ. It was determined that the mean of the leadership theory problem solving and communication subdimensions differed at the target level as limitations in the father's educational status factor and also in the sub-dimensions of being able to communicate and making decisions. It has been determined that it is aimed at directing as spreading medium and high level positive aspects between local entrepreneurship and leadership tendency.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGirişimcilikLiderlikSpor BilimleriÜniversite ÖğrencileriEntrepreneurshipLeadershipSports SciencesUniversity StudentsSpor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik ve Liderlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiMaster Thesis