Gezgin, Serap YiğitÇeliker, Büşra2024-11-052024-11-052024Çeliker, B. (2024). 5-6 yaş okul öncesi çocuklarda atık pillerin değerlendirilmesi ve çevre bilincinin kazandırılması. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/53228Dünya üzerinde bulunan doğal kaynakların ve ekosistemin devamlılığı son yıllarda dünya devletleri tarafından oldukça önemsenmektedir. Sürdürülebilir bir dünya ve gelecek nesillere aktarılacak doğal kaynaklar için geri dönüşüm elzemdir. Bununla birlikte atık pillerin geri dönüşümü ya da prosesine uygun bertarafı yapılmadan evsel atıklar ile doğaya karışması durumunda, canlılar ve doğal kaynaklar için yaptığı tahribat göz ardı edilemeyecek durumdadır. Geri dönüşümün ülke genelinde bir alışkanlığa dönüşmesi ve tüm vatandaşların çevre bilinciyle hareket ederek geri dönüşümü desteklemesi sadece eğitim ile gerçekleşebilir. Geri dönüşüm ve çevre bilincinin kazandırılması ve öğrenilen bilgilerin kalıcı olması amacı ile eğitim dönemi okul öncesi dönem olarak ele alınmalıdır. Okul öncesi kurumlarında uygulanan eğitim planları incelendiğinde çevre bilinci ve geri dönüşüm konularında yeterli ve destekleyici etkinliklerin olmadığı görülmüştür. Bu çalışmada müfredata ve yaş gruplarına uygun olarak entegre edilmiş bir aylık örnek ekolojik eğitim planı hazırlanmıştır. Hazırlanan plan bir anaokulunda uygulanmış olup çıkan bulgulara bakıldığında eğitim planı ile 5-6 yaş okul öncesi çocukların geri dönüşüm bilinçleri arttığı görülmüştür.The continuity of natural plants and ecosystems on Earth has been given great importance by world governments in recent years. Recycling is essential for a sustainable world and natural resources to be passed on to future generations. However, in cases where waste batteries are reused or made in accordance with the process and mixed with domestic wastes, the damage they cause to living things and natural resources cannot be ignored. It can only become a habit throughout the country and support all organs to act with environmental awareness only through education. The education period is considered as the pre-school period in order to raise recycling and environmental awareness and to make the learned information permanent. It has been observed that the education plans, environmental awareness and recycling processes implemented in the pre-school period are not sufficient and the activities are not sufficient. These packages and a copy ecological education plan are integrated according to age. The prepared plan was implemented in a kindergarten and the recycling awareness of 5-6 year old preschool children is seen with the education plan based on the findings.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtık PilSürdürülebilirlikEğitim PlanıOkul ÖncesiGeri DönüşümÇevre BilinciWaste BatterySustainabilityEducation PlanPreschoolRecyclingEnvironmental Awareness5-6 yaş okul öncesi çocuklarda atık pillerin değerlendirilmesi ve çevre bilincinin kazandırılmasıEvaluation of waste batteries and raising environmental awareness in 5-6 year old preschool childrenMaster Thesis869968