Çakır, HasanErol, Ahmet2018-03-012018-03-012008Erol, A. (2008). Teaching to mixed ability classes and various applications used in 6th grade elementary school efl students. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/9273Bu çalışmanın amacı içerisinde bir çok öğrenme seviyesi, öğrenme çeşidi ve farklı altyapılı öğrencileri içeren sınıflarda İngilizce öğretiminde karşılaşılan ve bir çok İngilizce öğretmeninin öğretim süreçlerinde yaşadıkları problemlere pratik çözümler önermektir. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren ilköğretim okulları incelendiğinde yukarıda bahsedilen durumların, öğrenci farklılıklarının bütün okullarda var olduğu görülmektedir. Öğrencilerin bir kısmı derse oldukça ilgiliyken diğer bir kısmı yeterli ilgiyi gösterememekte veya bir kısmı dil edinimlerini çok kısa bir sürede yaparken diğerleri ise daha yavaş ilerlemektedirler. Yurtdışında çalıştığım on iki yıl süresince , özellikle 1998 ile 2004 yılları arasında Zümre Başkanı ve Teacher Trainer görev yaptım, çok değişik farklılıklara sahip öğrenci ve öğretmenlerle çalışma imkanım oldu. Bu süre zarfında öğretmenlerden gelen, onların öğretim süreçlerinde karşılaştıkları, problemlere onlarla birlikte çözümler bulmaya çalıştım. Bu problemler genel itibariyle ?Mixed Ability?'den kaynaklanan problemlerdi. Bu süreçte edindiğim çözümler ve teknikleri bu çalışmamda bir araya getirmeye çalıştım. Sonuç olarak öğretim yaptığı sınıfı tanıyan ve farklılıkları göz önünde bulundurarak değişik uygulamaları sınıfa taşıyabilen öğretmenlerin dil öğretiminde başarıya daha yakın oldukları görülecektir.The aim of this study is to investigate the problems and their solutions in mixed ability classes . When we consider the individuals in each class we can see so many kinds of learners and different learning levels. As teachers we sometimes cannot find suitable pace in our classes due to these differences. Some students may be quite interested and some may not be so. Or some can acquire the language in very short time whereas some cannot. In particular, the situation in elementary schools in Turkey is completely mixed. The number of each class and world knowledge of each student make the teacher?s job difficult. When a teacher knows how to deal with such kinds of differences and pupils in different situations ,definitely the result of guiding and leading in language learning could be much better and productive. Within twelve years I worked as a teacher of English abroad, especially in years between 1998 and 2004 in which I worked as The Head of English Department and teacher trainer, I had chance to work many different students and teachers. There I learnt so much about mixed ability classes and how to deal with different learners. I tried to collect and share some of the valuable ways and techniques of teaching . In this study I tried to mention the problems and their solutions. The applications and activities which are mentioned in this thesis can be regarded as the solutions to the problems in mixed ability classes.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessİngilizce öğretimiEnglish teachingOrtaöğretimSecondary educationTeaching to mixed ability classes and various applications used in 6th grade elementary school efl studentsFarklı yetenekli öğrencilerden oluşan sınıflarda İngilizce öğretimi ve ilköğretim 6. sınıflarda kullanılan çeşitli uygulamalarMaster Thesis