Kaya, Ahmet YalçınGüleç, Muhammet Mustafa2022-08-192022-08-1920212021Güleç, M. M. (2021). Televizyon haberlerinde dinin temsili -Örnek olay: Ramazan ayı haberleri-. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/42867Televizyon günümüzde yaşamın vazgeçilemez parçalarından biri haline gelmiş olan bir araç olarak öne çıkmaktadır. İnsanlar bilgilenme, eğlenme, zaman geçirme gibi amaçlarla günün önemli bir kısmını televizyon ekranı karşısında geçirmektedir. Seküler yaşamın önemli bir parçası olan televizyonun dindar insanların da yaşam biçimi üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Bu bağlamda din ve televizyon ilişkisinin, özellikle de dinin televizyonda temsilinin incelenmesinin önemli olduğu değerlendirilmektedir. Bu çalışmada din, İslamiyet ve televizyon olguları ve birbirleriyle ilişkilerin kuramsal bazda tartışıldıktan sonra, İslami duyarlılık ve pratiklerin belki de en çok yoğunlaştığı Ramazan Ayı içerisinde televizyon kanallarında yaşanan konu ve içerik değişimleri içerik analizi yöntemiyle saptanmıştır. Bu kapsamda üç farklı kanalın ana haber bültenlerinde Ramazan Ayı boyunca (29 gün) yayınlanmış haberler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda Ramazan Ayı boyunca reytingi en yüksek olan üç haber kanalının (FOX TV, SHOW TV, ATV) ana haber bültenlerinde toplam 1.362 haber yayınlandığı görülmüştür. Bu haberler içerisinde dini içerikli olan, altyazısında dini kavramların kullanıldığı, içeriğinde Ramazan Ayı'na has ibadetlerin geçtiği haber sayısı 122 olarak tespit edilmiştir. Ramazan ayında yapılan haberlerin bu aya ait dini amaçlardan daha çok magazin tarzında verildiği tespit edilmiştir.Television stands out as an asset that has become an indispensable part of life today. People spend most of the day in front of the television screen for purposes such as informing, having fun and spending time. Television, which is an important part of secular life, also seems to have an impact on the way of life of religious people. In this context, it is considered that it is important to examine the relationship between television and religion. In this study, it is aimed to examine the changes experienced in television channels during the month of Ramadan with the content analysis method. In this context, 1362 news published in the main news bulletins of three different channels during the month of Ramadan (29 days) were analyzed by content analysis method. As a result of the analysis, it was seen that during the month of Ramadan, the top three news channels (FOX TV, SHOW TV, ATV) published a total of 1362 news items. The number of news items that contain religious content, religious concepts in subtitles, and worship specific to Ramadan is 122. It was determined that the news made in Ramadan was given in the magazine style rather than religious purposes of this month.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDinReligionTelevizyon haberleriRamazanRamadanTelevision newsTelevizyon haberlerinde dinin temsili -Örnek olay: Ramazan ayı haberleri-Representation of religion in television news -Case study: Ramadan news-Master Thesis