Yıldırım, Duygu İlkeMarakoğlu, Kamile2023-05-262023-05-262019 AralıYıldırım, D. İ., Marakoğlu, K., (2019). Tıp Fakültesi İnternlerinin Tıp Eğitimi İle Tıpta Uzmanlık Sınavı Hakkındaki Düşünceleri ve Branş Tercihlerinin Belirlenmesi. Selçuk Genel Tıp Dergisi, 29(4), 183-189.2602-3741https://hdl.handle.net/20.500.12395/47538Amaç: Türkiye’de ve tüm dünyada tıp eğitiminin daha nitelikli olabilmesi için birçok adım atılmış, çalışmalar yapılmış, değişimler yaşanmıştır. Bu alanda yapılan çalışmalar 1980 yılında başlamış günümüze kadar gelmiştir. Çalışmamızın amacı; tıp fakültesi öğrencilerinin, tıp eğitimine bakış açılarının mezuniyet öncesi dönemde öğrenilip tıp eğitim programlarının ilerleyebilmesine katkıda bulunmak, TUS hakkında mevcut güncel görüşleri saptamak ve öğrencilerin branş tercihlerini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmaya 2016-2017 döneminde Aile Hekimliği Ana bilim dalında staj yapan 102 erkek (%56), 80 kız (%44) olmak üzere toplam 182 intern alındı. Araştırma retrospektif bir çalışmadır. Dönem VI öğrencilerinin hepsine hazırlanan anket formları dağıtıldı ve öğrencilere yüz yüze görüşme tekniği ile anket uygulandı. Bulgular: Çalışmaya katılan internlerin %44’ü kız (n=80), %56’sı erkekti (n=102). Çalışmamıza katılan tıp fakültesi öğrencilerinin en prestijli olarak gördüğü ve tercih etmeyi düşündükleri bölümler sırasıyla; %15,9 aile hekimliği, %9,9 göz hastalıkları ve %9,3 dermatoloji, diğer %9,3’lük kısmı kulak burun ve boğaz hastalıkları olarak tercihlerini belirtmişlerdir. Sonuç: Vardığımız sonuç hekim ve hekim adaylarının ortak amaçları tıpta uzmanlık sınavını kazanmaktır. Pratisyenliğin tıpta uzmanlık sınavını kazanana dek bir geçiş basamağı olarak düşünülmesi de ilerleyen dönemlerde pratisyen hekim sıkıntısını artıracağını düşündürmektedir. Uzmanlık bölümü seçiminde ise; uzmanlık sınavından alınan puanın, maddi getirinin ön planda olduğu, dahili branşların ilk tercihlerde yer aldığı görülmektedir.Objective: Several studies have been performed, changes have been occured and many steps have been taken in order to provide more qualified medical education worldwide including Turkey. The studies in this field have started in 1980 and have appeared as an issue today. The aim of our study is to help the medical students to generate a new perspectives of medical education before graduation and to contribute to the advancement of medical education programs, to determine current opinions about examination for speciality in medicine and to determine the future expertise preferences of the students. Material and Methods: In this study, during 2016-2017 semester 102 male (56%) and 80 female (44%) interns of Family Medicine Department were included. This investigation has a retrospective design. The questionnaire forms were distributed to all sixth grade students and a questionnaire was applied to the students. Results: 44% (n=80) of the participants were female and 56% (n=102) were male. The most popular sections which have been considered as the most prestigious and have been preferred by the students were; 15.9% family physicians, 9.9% of eye diseases and 9.3% of dermatology, and the other 9.3% of the patients stated their preferences as ear nose and throat diseases. Conclusion: Our study demonstrated that common goals of the physician and physician candidates are to pass the examination of the specialty in medicine. Presuming general practice as a transitional step until passing the specialty examination in medicine suggests that general practitioner shortage may appear in the following periods. The marks obtained from the exam and long-term commercial profits from the specialization field play important role in the preference of specialization. Internal departments have been located in the first preferences.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTıpta uzmanlık sınavıtıp fakültesiinternbranş tercihiMedical examinationmedicals choolinternebranch preferenceTıp Fakültesi İnternlerinin Tıp Eğitimi İle Tıpta Uzmanlık Sınavı Hakkındaki Düşünceleri ve Branş Tercihlerinin BelirlenmesiArticle294183189