Akar, Hüsamettin2018-09-122018-09-122010Akar, H. (2010). Halkla ilişkilere farklı bir yaklaşım: ilişki yönetimi. Selçuk İletişim, 6, (3), 206-215.1302-2865https://hdl.handle.net/20.500.12395/12500Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000105Yapılan pek çok çalışmada halkla ilişkiler, bir yönetim fonksiyonu ve iletişim yönetimi olarak ele alınmıştır. Bu çalışmada ise, halkla ilişkilerin temel fonksiyonunun kurum ile hedef kitlesi arasında karşılıklı ilişkileri inşa etmek ve sürdürmek olduğu anlayışından hareketle; halkla ilişkilere, ilişki yönetimi perspektifinden bakılmıştır. Bu bağlamda ilişki yönetimi yaklaşımının ortaya çıkışı ve önemi, ilişki yönetimi yaklaşımının temel önermeleri ve halkla ilişkilerde ilişki boyutları üzerinde durulmuştur. Geleneksel yaklaşım içerisinde yer alan çalışmalar, halkla ilişkileri iletişim yönetimi olarak görüp konuya iletişim merkezli yaklaşırken; bu çalışmada ilişkilere, merkezi önem atfedilmiştir. İlişki yönetiminde iletişimden, ilişkilerin kurulması ve sürdürülmesi sürecinde bir araç olarak faydalanılırken; uygulayıcılar kendilerini, iletişim yöneticisi olmaktan ziyade, ilişki yöneticisi olarak tanımlamaktadırlar. Özetle bu çalışma halkla ilişkileri iletişim merkezli düşünmek yerine, ilişki merkezli olarak ele almıştır.Many studies deal with public relations as a function of management and as communication management. In this study, views public relations from the point of relationship management where establishing and maintaining mutual relations of the organization with it’s publics are fundamental functions of public relations. In this context, the emergence and significance of relationship management, it’s basic premises and the relations dimension in public relations have been reviewed at first. Traditional approaches see public relations as communications management and thus prefer a communications management perspective while we in this study, place a central importance to relations. While communications are utilized as means for establishing and maintaining relations, practitioners define themselves more as relations managers rather than communications managers. Briefly, public relations is addressed in this study as relations focused thinking rather than a communications focused thinking.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlişkiRelationsİlişki boyutlarıDimension of relationsİlişki yönetimiRelationship managementHalkla ilişkilerPublic relationsHalkla ilişkilere farklı bir yaklaşım: ilişki yönetimiA different approach to public relations: relationship managementArticle6206215