Ertekin, ErhanAcar, Nesibe2017-12-112017-12-112010Acar, N. (2010). Kesir çubuklarının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerindeki başarılarına etkisi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/7009Bu araştırmada, kesir çubukları kullanılarak yapılan öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerindeki başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırma deneysel araştırma niteliğinde olup araştırmanın verileri Konya ili merkez Meram Mehmet-Şükriye Sert İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencilerinden rastgele belirlenen deney ve kontrol gruplarından toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Kesir Başarı Testi? kullanılmıştır. Başarı testinin güvenirliği 0,89 olarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney ve kontrol grubunun kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerindeki başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak incelenmiştir. Sonuç olarak; kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerinde, modelden sembole geçiş yapabilme becerisi bakımından deney grubu kontrol grubundan manidar düzeyde başarılı bulunmuştur. Ayrıca her iki grupta da işlemsel beceriyi ölçen sorular ile problem çözmeye ilişkin sorulardan elde edilen ortalamalarda bir artış gözlenirken her iki yönden de bu artış istatiksel olarak anlamlı çıkmamıştır.In this study, the effects of the teaching which is used fraction rulers on the addition and subtraction of fraction abilities of sixth grade elementary school students was investigated. The study is an experimental and the data for the study were collected from the experimental and control groups chosen from among students in grade 6 students at Meram Mehmet-Şükriye Sert Primary School in Konya Provincial center. At the research ?Fraction Achievement Test? was used as the data collecting tools. The achievement test of reliability was obtained as 0,89. At the end of the study, the independent t-test was used to identify if there was a meaningful difference or not between the experimental and control group according to success of the addition and subtraction of fractions. As a conclusion, it was found that the experimental group was significantly more successful than the control group in terms of passing from model to symbol of skill on the addition and subtraction of fractions. Furthermore there is an improvement in averages that questions of the operational skill and problem solving of both groups, it is not as remarkable as to produce a statistical difference on both directions.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKesirlerde toplama ve çıkarma işlemiKesir çubuğuKesir başarı testiThe addition and subtraction of fractionsFraction rulerFraction achievement testKesir çubuklarının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerindeki başarılarına etkisiThe effect of fraction rulers on the addition and subtraction of fraction abilities of 6th grade students of elementary schoolMaster Thesis