Koca, Abdullah2023-07-112023-07-112021Koca, A., (2021). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Sadakatine Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, (19), 75-85.2146-7226https://hdl.handle.net/20.500.12395/48429Küreselleşme ile birlikte işletmelerin rekabet koşulları değişirken rekabet avantajları sağlayan faktörlerde de önemli değişimler olmuştur. Geçmişte işletmelerin rekabetinde bütük önemi olan ürün kalitesi, fiyat gibi unsurlar günümüzde yerini kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) faaliyetleri gibi unsurlara bırakmıştır. İşletmelerin topluma karşı sorumluluğu olarak kabul edilen KSS ekonomik, yasal, etik ve yardımseverlik alt boyutlarından oluşan ve işletmenin faaliyetleri dolayısıyla topluma yarattığı maliyetlerin telafi edilmesi için gerekli görülen faaliyetlerdir. Bu faaliyetlerin işletmeye, işletmenin ürün ve markalarına karşı olan algıyı pozitif yönde etkilediği, işletmenin itibarını ve imajını güçlendirdiği, işletmeye ve markaya sadık müşteriler yarattığı belirtilmektedir. Bu çalışmada KSS faaliyetlerinin marka sadakati üzerindeki etkisi incelenmiştir. Literatür taraması olarak hazırlanan çalışmada elde edilen sonuçlara göre KSS faaliyetleri marka sadakatini doğrudan ve dolaylı yollarla etkilemektedir. Doğrudan etkiler tüketicinin marka sadakatinin artması şeklinde iken dolaylı etkiler ise marka sadakatini güçlendiren marka algısı, marka imajı, marka değeri gibi faktörler aracılığıyla gerçekleşmektedir.With globalization, there have been significant changes in the factors that provide competitive advantages while the competition conditions of businesses have changed. In the past, products such as product quality, price, which have been of great importance to business competition, have now been replaced by factors such as corporate social responsibility (CSR) activities. CSR, considered to be a responsibility to the society, is the activities that are comprised of the sub-dimensions of economic, legal, ethical and philanthropy, and are deemed necessary to compensate for the costs that the business creates to society due to its activities. It is stated that these activities positively impact the perception of the business, its products and brands, strengthen the reputation and image of the business, and create customers loyal to the business and brand.In this study, the impact of CSR activities on brand loyalty has been studied. According to the results obtained in the study prepared as a literature screening, the CSR activities, directly and indirectly, affect brand loyalty.Direct influences are in the form of increased consumer brand loyalty, while indirect effects are achieved through factors such as brand perception, brand image, brand value, and other factors that strengthen brand loyalty.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKurumsal sosyal sorumlulukmarka sadakatimüşteri sadakatiCorporate Social ResponsibilityBrand LoyaltyCustomer LoyaltyKurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Sadakatine EtkisiThe Effect of Corporate Social Responsibility Activities on Brand LoyaltyArticle197585