Zengin, Mehmet Ali2023-08-312023-08-312011 AralıZengin, M. A., (2011). AİHM’nin Hasan ve Eylem Zengin – Türkiye Kararının Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 19(2), 41-67.1306-80752548-1177https://hdl.handle.net/20.500.12395/50254Din eğitimi son on yılda yoğun bir şekilde tartışılmaya başlanmıştır. Buna göre din eğitimi çok boyuta sahiptir ve bununla ilgili problemlerden birisi din eğitiminin müfredatıdır. Bununla birlikte bu müfredatın içeriğiyle ilgili sıkıntılarla karşı karşıya bulunmaktayız. Örneğin, din eğitimi müfredatı genel müfredat içerisinde mi düşünülmelidir yoksa farklı din ve mezheplere uyumlu özel kurallara mı ihtiyaç vardır. Buna göre ele alınan karar din eğitimi bakımından konuyu aydınlatacaktır.Religious education intensively starts to be discussed last decate. According to this, religious education has many dimensions and one of the problems about it is cirriculum of religious education. Nevertheless, we face a dilemma about context of this cirriculum. To illustrate, should religious education be considered in the context of general education’s cirriculum or it need to has specific rules that complied with different kind of religions or sects. According to this, the case is handled will enlight the subject in terms of religious education.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDin Eğitimi HakkıDin ÖzgürlüğüAİHSRight to Religious EducationFreedom of ReligionECHRAİHM’nin Hasan ve Eylem Zengin – Türkiye Kararının DeğerlendirilmesiAssesment of Ecthr Decision About Eylem Zengi̇n - TurkeyArticle1924167