Dönmez, İbrahim HakanYurdakul, HasanTaşmurat, Taner2021-05-212021-05-212020Dönmez, İ, H., Yurdakul, H., Taşmurat, T. (2020). Dijitalleşme ve Akademik Yayıncılık: İletişim Fakültesi Dergileri Üzerine Nicel Bir Araştırma. Selçuk İletişim, 13, (3), 1-33.2148-2942https://hdl.handle.net/20.500.12395/41584Dijitalleşme dünyayı hızla dönüştürmektedir. İletişim, bu dönüşümden en yüksek payı alan sahalardan birisidir. Bu çalışmada da iletişim sahasında, Türkiye’deki üniversitelerin bünyesinde yayımlanan akademik dergilerin dijitalleşmeden ne ölçüde etkilendiği belirlenmeye çalışılmıştır. Dijital teknolojideki gelişmelerin akademik yayımların daha kolay, hızlı, şeffaf, yaygın ve ucuz üretilebilmesine olanak sağladığı, bunun makale sayılarında artışa neden olacağı düşünülmüştür. Ayrıca iletişim sahasında yayımlanan makalelerin dijitalleşmeyle ortaya çıkan yeni medya konusuna duyarsız kalınamayacağı ve yayın içeriklerinde daha fazla yeni medyaya ilişkin konuların yer alacağı varsayılmıştır. Yine dijitalleşmenin mekân ve zaman sınırlaması olmaksızın akademisyenler ve kurumlar arası işbirliğini artırmış olduğu düşünülmüştür. Bu varsayımları test etmek amacıyla çalışmada; üniversite bünyesinde yayımlanan iletişim dergilerindeki yayımların yıllar içerisindeki seyri incelenmiştir. Öncelikle araştırmada; dijitalleşmenin akademik dergi yayıncılığına etkileri ortaya konulmuş, daha sonra iletişim fakülteleri tarafından çıkartılan tüm dergiler hakkında nicel bazı değerlendirmeler yapılmıştır. Ardından köklü 4 iletişim fakültesi tarafından yayımlanan dergilerin son on yıllık sayılarındaki toplam 1081 makale taranmıştır. Makale sayılarının yıllar içerisindeki değişimi, makalelerde işlenen konuların yıllar içerisindeki yönelimleri, makale yazarlarının işbirliği oranlarındaki değişimi gibi veriler değerlendirilmiştir. Çalışma sonucu e-dergiye geçişle paralel şekilde dergilerdeki makale sayılarının artış gösterdiği, yine bu makalelerde “yeni medya” konusunun giderek artan biçimde ele alındığı görülmüştür. Dergiler kurum dışı yazarlara daha fazla yer vermeye başlamışlardır. Ayrıca çok yazarlı makale sayısında da yıllar içerisinde artış görüldüğü, ancak bu nicel artış ve işbirliklerinin, teknolojik gelişmelerin yanında devlet tarafından yürürlüğe sokulan akademik teşvik yasası ile de ilişkilendirilebileceği şeklinde değerlendirilmiştir.Digitalization changes the world in a fast way. Communication is one of the fields, which change. In this research, it is aimed to determine to what extent academic journals on communication published at the universities in Turkey are under the effect of digitalization. It is assumed that the developments in digital technology have ensured opportunities to produce academic publishing easier, faster, more transparent, common and cheaper; thus, this situation would cause rise in the number of articles published. It is also assumed that the published articles in communication cannot be deaf to the issues on new media shaped by digitalization and do include more issues on new media. Besides all these, digitalization is assumed to increase cooperation between academicians and institutions beyond the limits of space and time. In order to test all these assumptions, the articles published at universities in the journals on communication within the years were analysed. In this study firstly, the effects of digitalization on academic journal publishing was revealed, then quantitative evaluation on all journals published by the faculties of communication was carried out. The articles in total 1081 published by the four rooted faculties of communication in the last decade were analysed. The data on the change within the years in published article numbers, the issues variety within the years, the change in the rates of cooperation of article-writers, etc. were evaluated. It is concluded that after using e-journal the number of articles is increased and, in these articles, “new media” as an issue increasingly has been discussed. The journals have started to publish the articles of noninstitution writers more often; it is also concluded that an increase within the years in the number of the articles with multi-writer has been discovered, but thisquantitative increaseand cooperation can be considered as a result of the law on academic encouragement brought into force by the state besides technological developments. Keywords: Academic Journal Publishing, e-Journal, Digital Technology, New Mediatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessAkademik Dergi Yayıncılığıe-dergiDijital TeknolojiYeni MedyaAcademic Journal Publishinge-JournalDigital TechnologyNew MediaDijitalleşme ve Akademik Yayıncılık: İletişim Fakültesi Dergileri Üzerine Nicel Bir AraştırmaDigitalization and Academic Publishing: A Quantitative Research on the Journals of the Faculties of CommunicationArticle133133