Göküş, MehmetÇubukcu, Zehra2023-12-282023-12-2820222022Çubukcu, Z., (2022). Türk Kamu Yönetiminde Kamu Değeri: Kamu Denetçiliği Kurumu Örneği. (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konyahttps://hdl.handle.net/20.500.12395/51617Bu çalışma, idarenin hizmet kalitesinin artmasında, şeffaf, hesap verebilir bir kamu yönetiminin oluşmasında, vatandaşın idare karşısında korunmasında ve politika yapım sürecine katılımının sağlanmasında kamu yönetiminde kilit bir aktör konumunda olan ombudsmanlık kurumunun kamu değeri yaklaşımı perspektifinde ve Türkiye özelinde incelemesini konu edinmektedir. Bu amaçla çalışmada öncelikle kamu değeri yaklaşımı, kavramsal ve kuramsal olarak ele alınmıştır. Sonrasında kamu değeri yaklaşımının pratiğe aktarımına ilişkin literatür taramasından hareketle çalışma kapsamında ele alınacak değerler/değer boyutları belirlenmiştir. KDK’nın kamu değeri yaklaşımı çerçevesinde analiz edilmesi amacı ile mülakat formu aracılığı ile derinlemesine mülakatlar yapılarak birincil kaynaklardan yararlanılmış; ayrıca, KDK’nın yıllık raporları, stratejik planı, web sitesi, tavsiye kararları gibi ikincil kaynaklardan da veri elde edilmiş ve analize dahil edilmiştir. Sonuç olarak, KDK’nın kamu değerine nasıl ve ne derece bir katkı sağladığı, değer üretimi sürecinde tetikleyici ve engelleyici faktörlerin neler olduğu ve söz konusu değer üretiminin arttırılması için neler yapılabileceğine ilişkin önerilerde bulunulmaya çalışılmıştır.This study deals with the examination of The Ombudsman Institution of the Republic of Turkey, which is a key actor in public administration in increasing the service quality of the administration, creating a transparent and accountable public administration, protecting the citizen against the administration, and also ensuring their participation in the policy-making process, from the perspective of public value approach. For this purpose, first, the public value approach is discussed conceptually and theoretically. Afterward, based on the literature review on the implementation of the public value approach, the values/value dimensions to be considered within the scope of the study were determined. To analyze the Ombudsman Institution within the framework of the public value approach, in-depth interviews were made through the interview form and primary sources were used. In addition, data were obtained from secondary sources such as the annual reports, strategic plan, website, and recommendations of the Ombudsman Institution and included in the analysis. As a result, it has been tried to make suggestions about how and to what extent the Ombudsman Institution contributes to the public value, what the triggering and hindering factors exist in the public value process, and what can be done to increase the public valuetrinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamu DeğeriOmbudsmanlıkKamu Denetçiliği KurumuPublic ValueOmbudsman Institution of TurkeyTürk Kamu Yönetiminde Kamu Değeri: Kamu Denetçiliği Kurumu ÖrneğiPublic Value in Public Administration: A Case of the Ombudsman İnstitution of the Republic of TurkeyDoctoral Thesis