Güleş, Hasan KürşatÇağlıyan, Vural2017-12-062017-12-062009Çağlıyan, V. (2009). Yenilikçilik, tedarikçi katılımı ve işletme performansı üzerine değer zinciri yönetimi temelli bir yaklaşım: otomotiv sektöründe görgül bir araştırma. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış doktora tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/6891Küreselleşen dünyada üretim yapan işletmeler, rekabetin oldukça yoğun olduğu, önemli ve çok hızlı teknolojik gelişmelere tanık olunan, gittikçe memnun edilmesi zor, seçici ve bilinçli bir müşteri kitlesinin ortaya çıktığı bir dönemde varlıklarını sürdürmeye çalışmaktadırlar. Bu süreçte işletmelerin yenilik yapabilme gücü ve tedarikçileri ile olan ilişkileri, işletmelerin varlıklarını devam ettirmelerinde ve rekabetçi yeteneklerini korumalarında önemli olan iki anahtar unsurdur. Dolayısıyla tedarikçilerin ürün yenilik sürecine dâhil edildiği, etkin bir tedarik zinciri yönetiminin küresel bağlamda işletmelere önemli avantajlar sağlayacağı söylenebilir. Bu bağlamda çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde yenilik kavramı, kapsamı ve türleri ile ilgili literatür bilgileri verilmiştir. İkinci bölümde değer zinciri ve tedarik zinciri yönetimine ilişkin teorik bilgilere sunularak, tedarik zinciri yönetimi bağlamında alıcı-tedarikçi ilişkileri açıklanmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde işletmelerin ürün yenilik faaliyetlerine tedarikçi katılım süreci literatür bağlamında incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde ise TAYSAD (Taşıt Araçları Yan Sanayiciler Derneği) veri tabanı kullanılarak, otomotiv yan sanayicileri üzerinde gerçekleştirilen bir saha araştırmasının metedolojisi ve çalışma sonucunda elde edilen bilgiler aktarılmaktadır.The enterprises manufacturing in the globalizing world have been trying to persist their existence in a period in which competition is rather intense, witnessed to significant and quite rapid technological developments, and in which an emerged customer group which is increasingly difficult to satisfy, selective, and conscious. In this process, the power of the enterprises to innovate and the relations with the suppliers are two important key elements for persisting their existence and retaining their competitive abilities. Hence, an effective supply chain management which the suppliers have been involved in the process of product innovation will provide significant benefits to the enterprises in the global context. In this context, this study consists of four parts. In the first part of the study, literature information related to the concept, the scope and the types of the innovation has been given. In the second part, in the context of supply chain management, the relations of buyer-supplier have been explained by presenting theoretical information relating to the value chain and the supply chain management. In the third section of the study, the process of the suppliers? involvement to the businesses? activities of the product innovation has been examined in the context of the literature. In the fourth section of the study, the methodology of a field survey conducted on the automotive parts and components manufacturers and the information being obtained at the end of the study have been analyzed by using the database of TAYSAD (Asociation of Automotive Parts & Components Manufacturers).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDeğer zinciri analiziValue-chain analysisOtomotiv sektörüAutomotive sectorPerformansPerformanceYenilikçilik, tedarikçi katılımı ve işletme performansı üzerine değer zinciri yönetimi temelli bir yaklaşım: otomotiv sektöründe görgül bir araştırmaInnovativeness, supplier involvement and a value chain management based approach on business performance: An ampirical survey in the automotive industryDoctoral Thesis