Kaymaz, Menşure Kübra2018-06-122018-06-122015Kaymaz, M. K. (2015). Eğitim yapılarında bedensel engellilere yönelik “engelsiz tasarım”. Selçuk-Teknik Dergisi, (Özel sayı 1), 238-250.1302-6178https://hdl.handle.net/20.500.12395/11000url: http://sutod.selcuk.edu.tr/sutod/article/view/233Toplumun büyük bir yüzdesini engellilerin oluşturması ve engelliliğin toplumlarda yarattığı etkilerin de ortaya çıkmasıyla, engelsiz hayat, erişebilirlik ve evrensel tasarım gibi kavramlar önem kazanmaya başlamıştır. Bu kavramların yaygınlaşmasıyla, toplumda engellilere karşı olan bakış açısının sorgulanma ihtiyacı doğmuştur. Engellilerin mekânsal erişim konusunda yaşadıkları sorunlar, sadece kanun ve proje gibi yaptırımlarla çözümlenebilecek bir durum değildir. Toplum ve hükümet tarafından kabul edilen engellilik tanımı, hak kavramı, ayrımcılığın temel nedenlerinin araştırılması kısacası sorunun temeline inmek, bu konuda doğru bir başlangıç noktası olacaktır. Bu çalışma, diğer engel gruplarına göre sayıca daha fazla olan bedensel (ortopedik) engellilerin, eğitim-öğrenim faaliyetlerine katılım durumlarını belirlemeyi, bu kişilerin eğitim yapılarından beklentilerini tespit etmeyi ve eğitim yapılarının bedensel engelliler açısından uygunluğuna ilişkin değerlendirmelerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Onların toplumda aktif bir rol almalarını sağlamak ve normal bir hayat sürmeleri için cesaretlerini arttırmak amacıyla bireysel hareket özgürlüklerini kolaylaştırmak, çalışmanın sosyal amaçları arasında yer almaktadır.Creating a large percentage of the population with disabilities and the impact caused by the emergence of the disability community, unobstructed life, such as these concepts, people and society of the need to question the point of view against the disabled has been heard. They have problems with spatial access of people with disabilities is not a situation that can only be resolved through sanctions such laws and projects. Disability definition adopted by society and government, the concept of right, to investigate the discrimination of the main reasons to go to the root of the problem in short, in this regard will be the right starting point. This study, which is more in number than the other disability groups, physical Persons with disabilities, to determine their involvement in education and learning activities, to identify the expectations of the educational structure that person and aims to reveal the assessment of the suitability for the handicapped in the educational structure.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBedensel engellilikMekansal erişebilirlikEvrensel tasarımKapsayıcı tasarımPhysical disabilitySpatial accessibilityUniversal designInclusive designEğitim yapılarında bedensel engellilere yönelik “engelsiz tasarım”Towards the physically disabled in educational buildings "barrier-free design"Article238250