Öztürk, ŞerefnurMarakoğlu, KamileKebabcılar, LeventBayır, AyşegülEmiroğlu, Halil HaldunDoğan, Kamil HakanApilioğulları, Seza2020-03-262020-03-262013Öztürk, Ş., Marakoğlu, K., Kebabcılar, L., Bayır, A., Emiroğlu, H. H., Doğan, K. H., Apilioğulları, S., Akgün, N., Erdem, Y., Uçar, S., Sevinç, R., Satmaz, A. B., Erdoğan, Ş., Ozantürk, H. (2013). Tıpta Eğitim Raporu. Genel Tıp Dergisi, 23(Ek 1), 22-23.2602-3741http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrek5UYzFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12395/28954Dünyada nüfus başına en fazla tıp fakültesi ülkemizde mevcuttur. Dünya'da Tıp Öğrencisi/Öğretim üyesi oranları incelendiğinde, Afrika'da 5.42; Amerika Birleşik Devletleri'nde eyaletlere göre 1.1-2.50; Avrupa'da 3.31; Güneydoğu Asya'da 2.42; Batı Pasifik'te 1.96'dır. Ülkemiz'de bu oran 3.5'tan, öğrenci artış hızı ile 4.2'ye ulaşmıştır. Dünya ortalaması ise 2.73'tür. Fakültemiz öğretim üyesi/öğrenci oranı öncelikle Türkiye ortalamaları düzeyine çıkarılmalıdır. Daha ideali ise dünyanın gelişmiş ülkelerinde gördüğümüz ve eğitim-araştırma düzeyi ile paralel giden oranlara ulaşmaktırtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğrenciöğretim üyesiüniversiteTıpta eğitim raporuArticle23Ek-12223