Mete, Saliha Defne ErdemFirdaus, Puji Rahayu2025-01-032025-01-032024Firdaus, P. R. (2024). A cross-cultural comparative study of the relation between self-regulated learning skills and academic achievement: The case of Turkish and Indonesian EFL university students. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/53588This study investigated a cross-cultural comparison of self-regulated learning (SRL) skills between Turkish and Indonesian EFL university students. It aimed to find out whether there is a significant difference between the Turkish and Indonesian university students' levels of self-regulated learning and its relation to academic achievement. The total participants were 221 undergraduate EFL university students from Turkey and Indonesia. A comparative descriptive research design was used and data were collected from a Demographic Information Form, the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) and an interview. Spearman correlation analysis was used to evaluate the relationship between numerical data. Even though the study revealed that there was no significant difference between the Turkish and Indonesian students in terms of the self-regulated learning levels, Indonesian students have higher GPA compared to Turkish students. Additionally, while the results showed that there was a significant relation between GPA and self-regulated learning skills scores in Indonesian students, there was no significant relation between GPA and self-regulated learning skills in Turkish students. The study also found that gender does not play a significant role in self-regulated learning levels and GPA among Turkish and Indonesian students.Bu çalışmada, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk ve Endonezyalı üniversite öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme (SRL) becerilerinin kültürler arası karşılaştırması incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Türk ve Endonezyalı üniversitesi öğrencilerinin öz-düzenlemeli öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını ve olası bir farkın akademik başarıyla ilişkisini anlamaktır. Çalışmaya Türkiye ve Endonezya'dan yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi gören toplam 221 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırma deseni olarak karşılaştırmalı betimleyici bir araştırma deseni kullanılmış ve veriler bir Demografik Bilgi Formu, Motivasyona Yönelik Öğrenme Stratejileri Anketi (MSLQ) ve görüşmeden elde edilmiştir. Sayısal veriler arasındaki ilişkiyi değerlendirmek için Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma, Türk ve Endonezyalı öğrenciler arasında öz-düzenlemeli öğrenme düzeyleri açısından anlamlı bir fark olmadığını ortaya koysa da, Endonezyalı öğrencilerin genel not ortalamasının Türk öğrencilere göre daha yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca sonuçlar, Endonezyalı öğrencilerde not ortalaması ile öz düzenlemeli öğrenme becerileri puanları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu, buna karşın Türk öğrencilerde not ortalaması ile öz düzenlemeli öğrenme becerileri puanları arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Bunun yanında çalışma, Türk ve Endonezyalı öğrenciler arasında cinsiyetin öz-düzenlemeli öğrenme seviyelerinde ve genel not ortalamasında önemli bir rol oynamadığını ortaya çıkarmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessÖz-düzenleyici Öğrenme BecerileriÖz-Düzenleyici ÖğrenmeKültürlerarası KarşılaştırmAkademik BaşarıNot Ortalamasıİngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen ÖğrencilerSelf-regulated learning SkllsSelf-Regulated learningCross-Cultural ComparisonAcademic AchievementGPAEFLStudentsA cross-cultural comparative study of the relation between self-regulated learning skills and academic achievement: The case of Turkish and Indonesian EFL university studentsÖz düzenlemeli öğrenme becerileri ile akademik başarının kültürlerarası karşılaştırmalı bir çalışması: Türk ve Endonezyalı İngilizce öğrenen üniversite öğrencileri örneğiMaster Thesis856107