Atay, ErsinPırlak, LütfiAtay, A. Nilgün2020-03-262020-03-2620091018-88512548-1207http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RVek16VTE=https://hdl.handle.net/20.500.12395/22999Elma yetiştiriciliğinde verim ve kaliteyi bir arada düşünmek gerekmektedir. Aksi takdirde pazarlama kanallarında büyük problemler oluşmakta, dolayısıyla üretici ve tüketiciler zarar görmektedirler. Bu çalışmada, elma ticaretinin en önemli kriterlerinden olan meyve büyüklüğünü etkileyen önemli faktörler tartışılmıştır.In apple cultivation, it is necessary to think both efficiency and quality at the same time. Otherwise, crucial problems appear in marketing channels and as a result of this not only producers but consumers suffer as well. In this article, the factors affecting the size of fruit in apples, the most important criteria of apple trade are discussed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessZiraat MühendisliğiElmalarda meyve büyüklüğünü etkileyen faktörlerFactors affecting the size of fruit in appleArticle462137144