Canöz, KadirCanöz, Nilüfer2018-12-072018-12-072014Canöz, K., Canöz, N. (2014). Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün kişisel imajının öğelerini belirlemeye yönelik bir saha araştırması. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (35), 401-428.1300-57662458-9071https://hdl.handle.net/20.500.12395/13886Url: http://sutad.selcuk.edu.tr/sutad/article/view/644Günümüz siyasetçilerinin önem verdikleri konuların başında imaj gelmektedir. Öyle ki imaj oluşturmak için birçok alışkanlıklarından fedakârlık etmek veya birçok özelliği kendilerine kazandırmak zorunda kalmaktadırlar. Bir siyasetçinin kişisel imajı onun sözlü iletişimi, sözsüz iletişimi, diğer iletişim özellikleri (yazma, sunum, dinleme), karakteri, yeterlilikleri, davranışı ve tavırlarının toplamından oluşmaktadır. Bu özelliklerden hangilerinin, ne derece diğer insanlar tarafından önemsendiğini ortaya koymak amacıyla, T.C. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün kişisel imajı hakkında bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırma sonucunda Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün imajının Türk insanı üzerinde büyük oranda olumlu olduğu sonucuna ulaşılırken; bunda da en fazla sözlü iletişim faktörlerinin, karakter faktörlerinin ve sözsüz iletişim faktörlerinin etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.Among the subjects given prior importance by today’s politicians image is the leading one. Politicians sometimes have to sacrifice some of their habits or gain new characteristics. A politicians personal image consists of his/her verbal communication, nonverbal communication, other communication features (writing, presenting, listening), character, capabilities, behaviors and attitudes. A field research concerning the personal image of Abdullah Gul, the President of Turkish Republic, has been carried out in order to determine which and to what degree the characteristics are valued by other people. It has been found out through the research that the image of President Abdullah Gul is to a great extent positive for Turkish people, and that the main factors serving for the result are mostly verbal communication factor, character factors and nonverbal communication factor.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİmajKişisel imajİletişimAbdullah GülCumhurbaşkanıImagePersonal imageCommunicationPresidentCumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün kişisel imajının öğelerini belirlemeye yönelik bir saha araştırmasıA field research aiming to determine the characteristics of President Abdullah Gul’s personal imageArticle401428