Ertuğrul, KuddisiÇardak, Osman2017-03-152017-03-152002-09-20Çardak, O. (2002). Lise birinci sınıf öğrencilerinin canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve kavram haritaları ile giderilmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış doktora tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/4224Bu çalışmanın amacı, lise biyoloji derslerindeki canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması konusundaki lise 1. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları kavram yanılgılarını tanımlamak ve bu konudaki kavram yanılgılarının giderilmesinde geleneksel biyoloji öğretimi metodu ile kavramsal değişim metinleri ile birlikte verilen kavram haritalarının etkisini karşılaştırmak ve kavram haritası kullandırılan grubun kavram haritalarına yönelik tutumlarını incelemektir.Bu çalışma bahar 2001 döneminde bir genel lisenin iki lise 1. sınıfından biyoloji dersi alan 92 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Kavram haritaları ve geleneksel biyoloji öğretim metotları deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır.Bu çalışma yaklaşık altı hafta sürmüş ve konuyla ilgili başarı testi grupların basan durumlarını karşılaştırmak amacıyla başlangıçta her iki gruba verilmiştir.Buna ilaveten kavram haritaları tutum ölçeği sadece ön ve son test olarak deney grubuna verilmiştir. Araştırmanın hipotezleri t-testi ve varyans analizi kullanılarak test edilmiştir. Verilerin analiz edilmesiyle,lise öğrencilerinin canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması konusu ile ilgili kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir. Kavram haritalarıyla canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılmasını öğrenen öğrencilerin aynı konuyu geleneksel metotla öğrenen öğrencilere göre basan düzeyleri istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde fazla çıkmıştır.Bunlara ilaveten biyoloji derslerinde bir öğretim aracı olarak kavram haritalarının kullanımı, deney grubu öğrencilerinin istatistiksel olarak pozitif tutum kazanmalarını sağlamıştır (P< 0,05).The purpose of this study was to define the misconceptions related to the diversity of living things and classifications held by high school 9th grade students,to compare the effects of concept maps and conceptual changing texts and traditional biolgy teaching method on the diversity of living things and classification,and to examine the attitudes of students used concept maps and conceptual changing texts toward, concept maps and conceptual changing texts. This study was carried out on the two different 9th grade 92 students from a general high school taking biology course. Concept maps and traditional biology teaching method were applied to the experimental and control groups.The duration of this study was around six weeks and the achievement test was used at the beginning of study on the both groups and the attitudinal scale of concept maps were only given to the experimental group at the beginning and end of the study.Research hypotheses were tested with t-test and analysis of variance. With the analysis of data, it was found that high school students held misconceptions related to the diversity and classifications of living things.The achievement level of experimental group learned the classification and diversity of living things with the concept maps and conceptual changing text was statistically higher than that of control group learned the same subject with the traditional method.Students using concept maps gained statistically higher positive attitudes (PO.05).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBiyoloji eğitimiBiology educationFen bilgisi eğitimiScience educationKavram yanılgısıMisconceptionKavram haritalanConcept mapsLise birinci sınıf öğrencilerinin canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve kavram haritaları ile giderilmesiThe Identification of misconceptions of high frechmen on the variety and classification of living things and correction of them through concepts mapsDoctoral Thesis