Terkan, Banu2018-10-082018-10-082003Terkan, B. (2003). Yazılı basında kadın imajı. Selçuk İletişim, 2, (4), 149-167.1302-2865https://hdl.handle.net/20.500.12395/12864Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000495Toplumda kadın ve erkek rollerinin belirlenerek, belli davranış şekillerinin oluşması, toplumsallaşma süreci içinde gerçekleşmektedir. Toplumsallaşmanın içinde barındırdığı değerler, kadın ve erkek açısından farklı özellikler göstermektedir. Toplumsallaşmaya bağlı olarak gelişen kalıp yargılar, kadının toplumda geleneksel bir takım roller içinde yer almasına neden olmaktadır. Bu çalışma toplumsallaşma sürecinde aracı kurumlardan biri olan basının bu süreçte nasıl bir rol oynadığını, Türk basınının, kadını geleneksel kadın imajı çerçevesinde ele alıp almadığını ve kamusal yaşamda kadının varlığını gözardı edip etmediğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, basının; toplumsallaşma sürecinde toplum tarafından belirlenen ve kadına uygun görülen rolleri pekiştirdiği ve kadını daha çok cinsel kimliği ile ön plana çıkardığı belirlenmiştir.The designation of roles for men and women in society and the shaping of certain behaviours are con-ducted through the socialization process. The values implied by the socialization process are showing distinct attributes for each man and woman. Social patterns directing women to take on some tradi-tional roles in society. The object of this study is to inquire the role of the Turkish press in relation with this as an important agent in the socialization process, whether the press covers the woman in the context of her traditional roles and if the press neglects the woman in public lite. As a result, it is found out that the press as a socialization agent more consolidates the roles designated by the society and that it places the woman more in her sexual identity to the foreground.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKadınToplumsallaşmaYazılı basınWomanSocializationPrinted pressYazılı basında kadın imajıThe women's image in the printed pressArticle2149167