Kayılı, GökhanKoçyiğit, SezaiErbay, Filiz2018-11-152018-11-152009Kayılı, G., Koçyiğit, S., Erbay, F. (2009). Montessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının alıcı dil gelişimine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (26), 347-355.1300-5766https://hdl.handle.net/20.500.12395/13658Url: http://sutad.selcuk.edu.tr/sutad/article/view/442Bu araştırmada, Montessori yönteminin beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, deneme modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008 – 2009 yıllarında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulu’nda eğitim gören toplam 40 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Peabody Resim-Kelime Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Montessori yöntemi ile eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri ile Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programına göre eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.At this research, the effects of Montessori Method to receptive language skills of five-six aged children were examined. This research was carried out with essay form. Working group of research consists of totally 40 kindergarten children who received education between 2008- 2009 academy years in Ihsan Dogramaci Application Kindergarten, Faculty of Vocational Education, Selcuk University. Peabody Picture-Vocabulary Test was used as data collection tool. According to the result of research, a significant difference was found between receptive language skills of kindergarten children who receive education with Montessori Method and also education according to The Ministry of Education, Preschool Education Program.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMontessori yöntemiMontessori methodDil gelişimiLanguage developmentOkul öncesi eğitimPreschool educationMontessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının alıcı dil gelişimine etkisinin incelenmesiExamination of the affect of Montessori method on receptive language of kindergarten childrenArticle347355